|

انعقاد ۵۲۳ فقره قرارداد کشت گندم و جو در استان خراسان جنوبی

انعقاد ۵۲۳ فقره قرارداد کشت گندم و جو در استان خراسان جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۲۳ فقره قرارداد کشت گندم و جو در استان منعقد شده‌ است.

به گزارش مملکت ما ، سیدحسن رضوی افزود: این قراردادها تاکنون در سطح سه هزار و ۱۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان منعقد شده‌ است.

وی عنوان کرد: در طرح کشت قراردادی گندم و جو در سال زراعی جاری، کشاورزان طرف قرارداد، علاوه بر ۲۰ درصد تخفیف در بیمه محصولات کشاورزی، از جایزه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی به ازای تحویل هر یک تن گندم به مراکز خرید دولتی در زمان برداشت گندم بهره‌مند خواهند شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه روند انعقاد قرارداد کشت گندم و جو هنوز ادامه دارد، بیان کرد: طرح کشت قراردادی گندم به منظور افزایش سود کشاورزان، حذف واسطه‌ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات و کاهش ریسک بازار در کشور و با حمایت دولت آغاز شده‌ است.

کشت قراردادی، نوعی برنامه تولید در کشاورزی است که بر اساس آن بین کشاورز بعنوان تولیدکننده و دولت بعنوان خریدار قراردادی شامل شرایط تولید و بازاریابی خرید محصول منعقد می‌شود و در جریان آن، کشاورزان متقاضی که توان تامین نهاده‌های مورد نیاز را ندارند، بر اساس برنامه اعلام شده به کشت نوع خاصی از محصول که بیشتر شامل غلات و دانه‌های روغنی است، می‌پردازند.

بر مبنای این قرارداد، کشاورزان در پایان فصل کشت، محصول برداشت شده خود را به قیمت تضمینی اعلام شده به جهاد کشاورزی تحویل می‌دهند و بعد از کسر هزینه‌های تامین شده از سوی دولت، مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار