|

تحقق ۷۰ درصدی کشت قراردادی تعاون روستایی استان اردبیل

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل اعلام کرد: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۷۰ درصد از تعهد ۱۱ هزار هکتاری کشت قراردادی تعاون روستایی استان محقق شده و به زیر کشت سه محصول گندم، جو و کلزا رفته است.

به گزارش مملکت ما ، ابوالفضل دشتبانی گفت: تا کنون هشت هزار و ۸۴۵ هکتار از اراضی آبی و دیم استان در قالب یک هزار و ۶۱ قرارداد با کشاورزان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته و در سامانه مرتبط به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که هر کشاورز همکار با طرح کشت قراردادی با کد ملی و تلفن همراه خود و از طریق نرم افزار تهیه شده می‌تواند در این طرح نسبت به عقد قرارداد با اداره کل تعاون روستایی استان اقدام کند، افزود: اراضی هر کشاورز بر اساس پهنه بندی انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی در حیطه اقدام یکی از سه مرجع تعاون روستایی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و یا پشتیبانی و امور دادم استان اردبیل قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل اظهار کرد: در اجرای کشت قراردادی، پس از ثبت درخواست هر کشاورز، قرارداد به شکل غیرحضوری و مجازی امضا شده و روند اجرا و نظارت بر مرحله اجرایی این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: پس از تایید قرارداد توسط تعاون روستایی، مزرعه کشاورز همکار و مجری طرح بیمه شده و حق بیمه او با ۲۰ درصد تخفیف محاسبه شده و مبلغ حق بیمه کشاورز زمان تحویل محصول در سال آینده تسویه و دریافت خواهد شد.

دشتبانی خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط دولت، کاهش خطر تولید، ثبات درآمد کشاورزان و تامین و تضمین امنیت غذایی مردم را از جمله مزایای اجرای طرح کشت قراردادی ذکر کرد و گفت: برای حمایت از کشاورزان همکار این طرح، به ازای هر تن محصول تحویلی در سال آینده، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیز بابت کمک هزینه حمل محصول محاسبه و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار