|

پرداخت ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک دی در پنج ماه

پرداخت ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک دی در پنج ماه

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه این بانک از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: برنامه ما این است که با جذب منابع ارزان قیمت و فروش اموال مازاد بخش قابل توجهی از زیان انباشته بانک را کاهش دهیم.

به گزارش مملکت ما و به نقل از ایسنا، بانک دی یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که با هدف تسهیل و فراهم ساختن امکان مشارکت گسترده و فراگیر ملی و مردمی در تمامی فعالیت‌های سازنده، مثر ثمر و موجه اقتصادی و مالی به ویژه در زمینه پولی، بانکی و مالی تشکیل شد و در حال حاضر با ۹۱ شعبه فعال در سطح کشور به ارائه خدمات بانکی مشغول است.

علیرضا قیطاسی - مدیر عامل بانک دی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بانک دی بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از نظر تعدادی، معادل ۱۵ هزار فقره تسهیلات بوده و به میزان ۴۰۰۰ فقره از این تسهیلات از نوع تسهیلات قرض‌الحسنه و تقریبا ۱۰ هزار فقره نیز تسهیلات مرابحه پرداخت شده است.

وی افزود: بانک دی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۸۰ درصد سهمیه تعیین شده برای وام ازدواج را پرداخت کرده و برای تسهیلات فرزندآوری نیز ۱۴۲ درصد سهمیه خود را پرداخته است. به عبارت دیگر، سهمیه بانک دی در پرداخت وام فرزندآوری ۷۴ میلیارد تومان تعیین شده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی داشته است. بنابراین، بانک دی به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری عمل کرده است.

وی اضافه کرد: در بانک دی، در مجموع ۱۰ هزار پرونده مربوط به مطالبات غیرجاری در سطح کشور وجود داشت که ۲۰۰۰ مورد از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شد و در سرفصل مشکوک‌الوصول‌ها نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم.

قیطاسی افزود: برای جبران زیان انباشته بانک برنامه داریم که این برنامه را به بانک مرکزی ارسال کرده‌ایم. برنامه ما این است که با جذب منابع ارزان قیمت و فروش اموال مازاد بخش قابل توجهی از زیان انباشته بانک را کاهش دهیم. بدین منظور، در تیرماه امسال اولین مزایده فروش اموال مازاد بانک با ۱۱ ملک برگزار شد و دومین مزایده نیز با ۲۳ ملک در ماه پیش رو برگزار خواهد شد. اگر بتوانیم ۵۰ درصد این املاک را تا پایان سال واگذار کنیم، بخش عمده زیان انباشته بانک کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار