|

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند به ۷۹۹هزار متقاضی در نیمه نخست سال

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند به ۷۹۹هزار متقاضی در نیمه نخست سال

­مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزند در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ پرداخت شده است

به گزارش مملکت ما ، مهدی صحابی گفت: از ابتدای امسال تا ۸ مهر به ۷۹۹ هزار و ۵۷۸ متقاضی وام ازدواج و فرزند بیش از ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: به منظور قانون حمایت از جوانی جمعیت از ابتدای امسال تا ۸ مهر، شبکه بانکی کشور به ۴۲۶ هزار و ۴۰ نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۸۶.۷ همت پرداخت کرده است که این میزان رشد ۲۶ درصدی در مدت مشابه پارسال داشته است.

صحابی گفت: همچنین در سال جاری تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۳۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ ۲۳.۰۱ همت به متقاضیان پرداخت شده است که این میزان رشد ۴۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه با اشاره به اقدامات و عملکرد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند پرداختی در شش ماهه ابتدای امسال در شبکه بانکی خاطرنشان کرد: برای اجرای قوانین بودجه سنواتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابلاغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در ابتدای سال صورت گرفته و از ابتدای امسال تا کنون بخش اعتباری بانک مرکزی به صورت ساعت به ساعت بر سامانه رصد و نظارت داشته است به نحوی که در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور همواره ۷ بانک فعال جهت ثبت نام متقاضیان در سامانه وجود داشته باشد.

صحابی بیان کرد: براین اساس، از ابتدای امسال تا پایان شهریور، تعداد چهارصد و ده هزار و ۱۵۰ نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۵‌/۸۳ همت که در شبکه بانکی پرداخت شده است را دریافت نموده اند که این میزان رشدی ۲۵ درصدی در مقایسه با مدت پارسال را نشان می‌دهد.

صحابی گفت: در پایان زمان مشخص شده عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج به صورت چشمگیری افزایش یافت به طوری که از ابتدای امسال تا بیستم شهریور ۱۴۰۲ تعداد تسهیلات پرداختی به میزان ۳۸۲.۳۳۵ فقره و به مبلغی بالغ بر ۷۷۷.۱۸۵ میلیاردریال می‌باشد که نسبت به بازه زمانی مشابه خود در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد متقاضیان در صف تا بیستم شهریور ۱۴۰۲ کاهش یافته که نشان دهنده اهتمام و همکاری شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان می‌باشد. عملکرد تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه ازدواج در بیستم شهریور ۱۴۰۲ به تاریخ ابلاغ بسته یادشده به میزان ۲۱۰ درصد در مبلغ و ۱۸۹ درصد در تعداد رشد داشته است که این مهم نیز با همکاری شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مذکور محقق شده است.

وی گفت: نظر به سهمیه تعیین شده برای شبکه بانکی جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سه ماه با توجه به عملکرد تسهیلات ازدواج در مقطع زمانی مذکور، شبکه بانکی به میزان ۳۸ درصد بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت نموده اند

صحابی با بیان اینکه درخصوص تسهیل و تسریع در اخذ تضامین مکاتباتی با بانک‌های عامل صورت پذیرفته است و طی آن بانک‌ها ملزم به اخذ تضامین از متقاضیان در چارچوب قانون بودجه سال جاری شده اند، گفت: در سال جاری تا پایان شهریور تعداد ۳۵۹.۰۱۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۲۲.۲ همت به متقاضیان مشمول در بانک‌های عامل پرداخت شده است که این میزان رشد ۴۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

­مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در پایان نیز گفت: رصد، پایش و نظارت مستمر بر عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری همراه با اولویت از این بانک در دستور کار قرار داشته و در صورت نیاز پیگیری‌های لازم جهت تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات یادشده جهت بهره مندی بیشتر متقاضیان از بانک مرکزی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار