|

تاخت تند روزنامه روسی به شرکت سایپا و خلف وعده‌هایش

تاخت تند روزنامه روسی به شرکت سایپا و خلف وعده‌هایش

روزنامه کامرسانت چاپ روسیه نوشت: دو شرکت قصد داشتند، خودروهای سایپا را وارد کنند که قرار بود، امسال، هر کدام ۱۰ هزار دستگاه بفروشند. هیچ توضیح رسمی در مورد تاخیر در تحویل آنها وجود ندارد. محتمل ترین دلیل تاخیر این است که خودروها هنوز خط مونتاژ را با حجم مناسب رد نکرده اند. برای بازار روسیه، خودروها باید در سطح تریم پریمیوم بیشتری نسبت به تقاضا در بازار داخلی ایران باشند.

به گزارش مملکت ما ، روزنامه کامرسانت چاپ روسیه نوشت: خودروهای سایپا هنوز به روسیه صادر نشده است. وارد کنندگان خودروهای این برند برای واردات آن با مشکل مواجه شده اند. قرار بود که فروش خودرو در ژوئن آغاز شود. با این وجود، صادرات اولین دسته با تاخیر انجام می شود.

دو شرکت قصد داشتند، خودروهای سایپا را وارد کنند که قرار بود، امسال، هر کدام ۱۰ هزار دستگاه بفروشند. هیچ توضیح رسمی در مورد تاخیر در تحویل آنها وجود ندارد. محتمل ترین دلیل تاخیر این است که خودروها هنوز خط مونتاژ را با حجم مناسب رد نکرده اند. برای بازار روسیه، خودروها باید در سطح تریم پریمیوم بیشتری نسبت به تقاضا در بازار داخلی ایران باشند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی برخی مشکلات در تدارکات است. تفاوت های ظریف بسیار بیشتری وجود دارد، با این وجود، مشکلات لجستیکی در حال حل شدن است. خودروهای سایپا بر روی پلتفرم های نسبتا قدیمی، اما به خوبی اثبات شده تولید می شوند. اینها ماشین هایی هستند که ادعای هیچ نوع نوآوری، راحتی فوق العاده یا ایمنی فوق العاده ندارند. این یک حمل و نقل ساده و نه چندان گران است که در درجه اول با محصولات AvtoVAZ رقابت می کند.

هلدینگ های دلال توانایی های خود را بیش از حد برآورد کرده اند. آنها باید با مسائل لجستیکی و بازاریابی که وارد کنندگان رسمی انجام می دادند، دست و پنجه نرم می کردند. در این میان، شرکت ایرانی قرار نیست، وارد بازار روسیه و سرمایه گذاری در این کشور شود. به احتمال زیاد، عرضه برند سایپا تا پاییز برقرار نخواهد شد.

حتی اگر روش ساده سازی شده را طی کنند، باز هم حداقل به سه تا شش ماه و به احتمال زیاد، شش ماه زمان نیاز دارند. به علاوه، موضوع تدارکات، تحویل قطعات یدکی برای نگهداری خودرو، قرارداد با نمایندگی ها و غیره نیز مطرح است.

از نظر قیمت، این ماشین ها بسیار ابتدایی هستند و باید ارزان باشند. گرانتر از گرانتا، اما ارزان تر از وستا. اگر خودروها گرانتر از وستا هستند، پس این سوال پیش می آید که چرا آنها مورد نیاز هستند. واردکنندگان برنامه ریزی کردند که سه مدل از برند سایپا ابتدا در روسیه ظاهر شود. محدوده هزینه ۱-۱.۷ میلیون روبل است. همچنین، شرکت های داخلی در تلاش هستند تا زمینه عرضه خودروهای یکی دیگر از برندهای خودروسازی ایرانی - ایران خودرو - را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار