|

صرافی رمزارز دیجیتال کوینکس هک شد!

صرافی رمزارز دیجیتال کوینکس هک شد!

صرافی ارز دیجیتال کوینکس هک شد!

به گزارش مملکت ما ، داده‌های تازه نشان می‌دهند که ساعاتی پیش صرافی رمزارزی کوینکس هک شد و نزدیک به ۲۸ میلیون دلار از سرمایه‌های آن به سرقت رفت. بر اساس آخرین داده‌ها، در پی هک صرافی کوینکس کیف پول‌های گرم اتریوم، ترون و پالیگان مورد حمله قرارگرفته و بیش از ۲۷.۸ میلیون دلار به سرقت رفته است.

به نقل از کوین ژورنال، در زمان نگاش این مطلب، تیم توسعه صرافی کوینکس تمامی واریزها و برداشت‌های پلتفرم را تحت عنوان عملیات تعمیر و نگه‌داری کیف پول‌ها متوقف کرده است. به نظر می‌رسد که تیم صرافی به‌سرعت و پس از هشدار شرکت امنیتی شرکت Cyvers وارد عمل شده است. هشداری که در آن اشاره شد سیستم هوش مصنوعی و مدیریت ریسک یک برداشت مشکوک و خالی شدن کیف پول را شناسایی کرده است.

قابل‌ذکر است که پلتفرم امنیتی معتبر پک شیلد نیز در رابطه با هک صرافی کوینکس پستی را منتشر کرد و در آن اشاره داشت که مبالغ سنگینی از کیف پول‌های گرم صرافی خارج شده است.

بر اساس داده‌های این پلتفرم‌های امنیتی، سرمایه مسروقه شامل ۱.۱۲ میلیون دلار اتریوم، ۸.۵ میلیون دلار ترون و ۲۹۱ هزار دلار متیک می‌شود. گفتنی است که پلتفرم‌های امنیتی احتمال علت این حمله را نفوذ سیستم کنترل، فاش شدن کلیدهای خصوصی و یا راگ پول نسبت داده‌اند.

گفتنی است که صرافی کوینکس کمی بعد از این حادثه در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی حمله را تأیید کرد و اشاره داشت که پس از صورت گرفتن اقدامات و پیگیری‌های لازم موفق شده آدرس‌های هکرهای صرافی کوینکس را شناسایی کند.

علاوه بر آن، صرافی با پروژه‌های رمزارزی تحت تأثیر قرارگرفته ارتباط برقرار کرده تا بتواند برای بازگشت سرمایه و همچنین تأمین امنیت پلتفرم راهکاری پیدا کند. قابل‌ذکر است که صرافی در بیانیه تازه خود نیز خاطرنشان کرده است که سرمایه از دست رفته و خسارت کاربران را به‌طور کامل جبران خواهد کرد.

در حال حاضر و پس از هک صرافی کوینکس، این پلتفرم تمامی عملیات‌های واریز و برداشت را متوقف کرده است و اعلام کرده است که پس از رفع کامل حادثه و اطمینان حاصل کردن از امنیت پلتفرم، دوباره این فعالیت‌ها به حالت عادی بازخواهند گشت. همچنین باید اشاره داشت که صرافی علت حادثه را اعلام نکرده و اشاره داشته است که پس از تکمیل تحقیقات علت حمله را با کاربران به اشتراک خواهد گذاشت.

گفتنی است، توکن این صرافی نیز سقوط کرد!

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار