|

ادعای مقام مسئول: نرخ بیکاری در خراسان شمالی کاهش یافت

ادعای مقام مسئول: نرخ بیکاری در خراسان شمالی کاهش یافت

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بهار امسال نرخ بیکاری در استان هفت درصد ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش مملکت ما، محمد اربابی اظهار کرد: در این مدت نرخ بیکاری در کشور ۸.۲ درصد ثبت شد و این شاخص در خراسان شمالی ۱.۲ درصد پایینتر از میانگین کشوری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نرخ مشارکت اقتصادی در استان گفت: بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۵.۲ درصد گزارش شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۴.۲ درصد ثبت شده است و بر این اساس شاهد رشد یک درصدی در شاخص رشد اقتصادی استان هستیم.

اربابی گفت: خراسان شمالی استان کشاورز خیز است و بر این اساس نرخ بیکاری در بهار کاهش می یابد و شاهد رشد نرخ مشارکت اقتصادی هستیم.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور در بهار امسال ۴۱.۲ درصد بود افزود: خراسان شمالی جزو ۶ استان برتر در بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی است.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، به معنی نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار و به عبارتی جمعیت جویای کار به جمعیت درسن کار است.

اربابی تصریح کرد: بالا بودن اشتغال ناقص یک مشکل در این استان محسوب می شود به طوری که نرخ بیکاری در این خطه از کشور پایین اما اشتغال پایدار کم است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، استان خراسان شمالی همواره در جایگاه بالاترین میزان اشتغال ناقص در میان استان های کشور قرار گرفته است به طوری که جزو پنج استان با بالاترین میزان اشتغال ناقص است.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار؛ در خراسان شمالی ۳۰ هزار نفر از افراد فعال یعنی ۱۵ سال به بالای استان بیکار هستند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار