|

ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی از ابتدای امسال در استان کرمانشاه

ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی از ابتدای امسال در استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس داده های سامانه ملی رصد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ هزار و ۵۱۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

به گزارش مملکت ما ، عبدالوحید محمدی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در استانداری افزود: تعهد ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی بوده که ۹۱ درصد آن محقق شده است.

وی گفت: از سهمیه یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریالی مشاغل خانگی تاکنون یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال با پیش بینی هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی پرداخت شده است.

روند نزولی نرخ بیکاری در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: آمار بیکاری کرمانشاه در مسیر نزولی قرار گرفته به طوریکه در پاییز امسال شاهد کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری استان بودیم و این آمار نشان می دهد که نرخ بیکاری کرمانشاه سه برابر میانگین کشوری کاهش یافت.

محمدی افزود: طبق گزارش مرکز آمار ایران؛ میانگین نرخ بیکاری کشور در پاییز گذشته ۸.۲ درصد بود که امسال به ۷.۶ درصد رسید؛ در واقع نرخ میانگین کشوری ۰.۶ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته اما در همین مدت نرخ بیکاری استان حدود سه برابر میانگین کشوری کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱.۷ درصد کاهش، رتبه هفتم کشوری از نظر بیشترین کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده و هم اکنون بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و چهارمحال بختیاری در رتبه پنجم آمار بیکاری کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات