|

واردات از گمرکات استان گیلان به ۱.۵ میلیون تن نزدیک شد

واردات از گمرکات استان گیلان به 1.5 میلیون تن نزدیک شد

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به اینکه طی هفت ماهه امسال واردات قطعی گمرکات استان یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۲۳ تن بود، گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل‌ به لحاظ ارزش دلاری ۶۷ درصد و از نظر وزنی ۸۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مملکت ما ، صادق برزگر اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری‌ میزان واردات قطعی گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۲۳ تن به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۳۵۶ هزار دلار بوده که این میزان واردات شامل کالاهای اساسی از جمله غلات، جو و ذرت دامی، گوشت و روغن اختصاص یافته است.

وی افزود: سایر کالاها شامل چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن بود که این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس و… از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌ به لحاظ ارزش دلاری ۶۷ درصد و از نظر وزنی ۸۱ درصد افزایش داشته است.

برزگر با بیان اینکه در همین مدت مجموعا ۶۸۴ هزار و ۱۲۰ تن کالا به ارزش ۴۰۰ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۶۲ دلار شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات آن، مفتول مسی، محصولات شیمیایی و پلاستیکی همچنین محصولات صنایع غذایی از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی هفت درصد و از نظر ریالی ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین درخصوص ترانزیت خارجی مبدا در هفت ماهه اول سال جاری، یادآور شد: میزان ترانزیت خارجی مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۵۳۸ هزار و ۵۲۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۳ درصد افزایش داشته؛ طی این مدت به مقصد گمرکات استان گیلان به وزن ۲۸۷ هزار و ۸۰ تن نیز ترانزیت خارجی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار