|

یک مسئول: برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه واقعیت ندارد

یک مسئول: برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه واقعیت ندارد

طی هفته های اخیر موضوع برداشت عنصر لتیوم از بستر دریاچه ارومیه به شکل فزاینده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب داشته که مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در این خصوص توضیحاتی ارایه کرده است.

به گزارش مملکت ما ، شهنام اشتری در جمع خبرنگاران، هر گونه برداشت لتیوم از بستر دریاچه ارومیه را کذب خواند و با بیان اینکه این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: طی روزهای گذشته انتشار تصاویری از برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه سبب شد، عده‌ای در فضای مجازی این برداشت‌ها را مربوط به لتیوم و یا سایر عناصر ارزشمند بدانند که واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر املاح و مواد معدنی به غیر از نمک خشک از بستر دریاچه ارومیه برداشت نمی‌شود، ادامه داد: طبق رویه سال‌های گذشته از بستر دریاچه ارومیه برداشت نمک خشک با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت و موافقت سازمان حفاظت محیط زیست و با نظارت مستمر و کامل انجام می‌شود.

اشتری اظهار کرد: روند خشک شدن دریاچه ارومیه هیچ ربطی به وجود یا عدم وجود منابع و عناصر معدنی همچون لتیوم ندارد، بلکه این مشکل ناشی از استفاده ناپایدار از منابع آبی حوضه آب‌ریز دریاچه ارومیه و تغییرات اقلیمی است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار