|

کاهش قیمت جهانی لیتیوم / معدن‌کاران دست از کار کشیدند

کاهش قیمت جهانی لیتیوم / معدن‌کاران دست از کار کشیدند

کربنات‌لیتیوم سال ۲۰۲۴ را با ادامه کاهش قیمت آغاز کرد، به طوری که به کمترین میزان خود از ماه اوت ۲۰۲۱ رسید.

به گزارش مملکت ما ، سقوط قیمت لیتیوم بر فعالیت کارخانه‌های تولید باتری تاثیر مستقیم گذاشته است و از این‌رو بسیاری از معدن‌کاران برای ایجاد شوک قیمتی دست از معدن‌کاری برداشته‌اند تا میزان عرضه و تقاضا در بازار به حالت تعادل بازگردد و قیمت‌ها مجددا روند افزایشی به خود بگیرند.

شرکت Core Lithium فعالیت‌های خود را در پروژه Finniss متوقف کرده و ارزش دارایی‌های خود را کاهش داده، چراکه قیمت‌های ضعیف لیتیوم بر قیمت نهایی باتری تاثیر مستقیم گذاشته است و تولیدکنندگان باتری با توجه به شرایط فعلی بازار لیتیوم دست از تولید برداشته‌اند. این شرکت که تنها معدن‌کار لیتیوم در قلمرو شمالی استرالیا به حساب می‌آید، در ماه دسامبر بازنگری در عملیات خود را اعلام کرده بود و به دلیل شرایط سخت بازار، کار در معدن دوم پیشنهادی BP۳۳ خود را به حالت تعلیق درآورد.

Core Lithium روز جمعه گفت: این شرکت در ادامه برنامه بازنگری‌های خود، به فرآوری سنگ معدن انباشته‌شده باز خواهد گشت و عملیات در معدن روباز Grants، بخشی از مجتمع لیتیوم سنگ سخت فینیس را به حالت تعلیق درمی‌آورد. این تولیدکننده لیتیوم اعلام کرد: حدود ۲۸۰‌هزار تن سنگ معدن ذخیره شده است که به کارخانه فرآوری آن اجازه می‌دهد تا اواسط سال ۲۰۲۴ بدون هیچ‌گونه استخراج دیگری به فعالیت خود ادامه دهد. معدن Grants جدیدترین عملیات لیتیوم استرالیا و تنها معدن خارج از استرالیای غربی است که در اکتبر ۲۰۲۲ افتتاح شد و تولید و فروش کنسانتره اسپودومن را در فوریه ۲۰۲۳ آغاز کرد. این شرکت سعی دارد با تعلیق کار در معادن بتواند قیمت جهانی لیتیوم را از شرایط سخت فعلی خارج کرده و به نوعی به‌عنوان محرک در بازار عمل کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار