|

صنعت مبل تبریز در آستانه ورشکستگی

صنعت مبل تبریز در آستانه ورشکستگی

رئیس هیئت امنای شهرک مبل مایان گفت: با برگزاری چندین باره نمایشگاه مبل در طول سال، صنعت مبل تبریز و در کل تولید استان به مخاطره افتاده است و هزاران نفر از شاغلین این صنف در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش مملکت ما ، اباذر گرامی، رئیس هیئت امنای شهرک مبل مایان در خصوص مشکلات صنعت مبل فروشان تبریز گفت: صنعت مبل در سراسر جهان از سودده ترین صنایع کوچک شناخته می شود. اما متاسفانه، این صنعت در تبریز از مشکلات عدیده ای رنج می برد. این روزها صنعت مبل با مشکلات و چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند، معضلاتی که در تمام فرایند تولید و فروش دیده می شوند.

گرامی افزود: صنف مبل فروشان چشم انتظار حمایت دولت و مسئولین هستند زیرا هزاران نفر در استان در این صنعت فعالیت می‌کنند و این صنعت در استان از پتانسیل های قابل توجهی برخوردار است. ولیکن، مسئولان آگاهی فنی و زیر ساختی در زمینه تعداد تولیدکنندگان مبل و فروشگاه های لوازم اولیه استان ندارند و در مقابل پیشرفت این صنعت مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت نمایشگاه بین المللی تبریز در تصمیمی جدید تعداد برگزاری نمایشگاه مبل در این نمایشگاه را به ۵ مرتبه در سال افزایش داده است، اضافه کرد: برپایی پی در پی نمایشگاه مبل در مکان نمایشگاه بین المللی تبریز، عملا بازار مبل تبریز را فلج کرده است. سالانه چندین نمایشگاه مبل برپا می شود که بسیاری از شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها غیربومی بوده و اکثرا از تهران محصولاتشان را در نمایشگاه عرضه می کنند و این امر موجب رکود بازار مبل در تبریز شده است.

وی افزود: رسالت نمایشگاه ها برند یابی و زمینه سازی برای توسعه تولید است اما متاسفانه نمایشگاه هایی که در تبریز برگزار می شوند، منافع اقتصادی بلندمدت و کوتاه مدت استان را در نظر نمی‌گیرند. در واقع مالیات دارایی را تولیدکنندگان استان پرداخت می کنند اما سود آن را غیر بومی را دریافت می کنند. وقتی سالانه ۵ بار نمایشگاه مبل در سطح شهر برپا می شود، صدها کارگاه مبل استان که در این زمینه فعالیت میکنند دچار لطمه می شود و صنعت مبلی که باید مورد حمایت قرار گیرد در آستانه نابودی قرار می گیرد.

وی اشاره کرد: حتی نمایشگاه هایی که با نام نمایشگاه تخصصی مبل در تبریز برگزار می شود، با تبلیغات گسترده شهری در سطح تبریز و شهرستانها همراه شده و با حضور عموم مردم بصورت گسترده خرید و فروش انجام می گیرد. این در حالیست که نمایشگاه تخصصی اصولا باید مختص صنعتگران صنف مبل باشد اما برگزار کنندگان نمایشگاه از این فرصت نیز برای جذب مشتری و فروش بیشتر استفاده می کنند که سود آن به جیب تولیدکنندگان غیربومی می رود.

رئیس هیئت امنای شهرک مبل در پایان ضمن ابراز نگرانی در مورد آینده صنعت مبل تبریز و تولیدات استانی گفت: مدیریت نمایشگاه بین المللی تبریز با تصمیمات ضد استانی خود صنف تولید کنندگان و فروشندگان مبل را در تبریز و استان زمینگیر کرده است، بنابراین با این توجه به وضعیت فعلی و با توجه به برگزاری چندین باره نمایشگاه مبل در طول سال، صنعت مبل تبریز و در کل تولید استان به مخاطره افتاده است. و تمام این اتفاقات در حالی رخ می دهد که هر روز شاهد اظهارنظرهایی از سوی مسئولین در زمینه حمایت از تولید در استان هستیم اما عملا هیچ حمایتی از صنف بزرگ مبل فروش انجام نمی پذیرد و نمایندگان مجلس نیز به رغم پیگیری های مکرر در این خصوص هیچ اقدامی انجام نمی دهند و هزاران نفر از شاغلین این صنف در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار