|

کاهش ۵۰ درصدی سهام یک شرکت بزرگ چینی در پی مفقود شدن صاحب آن

کاهش ۵۰ درصدی سهام یک شرکت بزرگ چینی در پی مفقود شدن صاحب آن

شرکت رنسانس چین اعلام کرد بائو فن، مالک این شرکت به تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد. با اعلام این خبر سهام این شرکت ۵۰ درصد سقوط کرد. پیش از این نیز برخی از میلیاردرهای چین بعد از انتقاد از دولت ناپدید شده بودند.

به گزارش مملکت ما ، مدیران شرکت‌های چینی به طور ناگهانی چندین بار تاکنون ناپدید شده‌اند. آخرین مورد آن بائو فن، رئیس بانک سرمایه‌گذاری و مالک شرکت رنسانس است.

این شرکت در بیانیه‌ای به بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ اطلاع داده است که مدیران این شرکت نتوانسته‌اند با بائو تماس بگیرند.

شرکت یاد شده اطلاعات بیشتری در مورد محل اقامت بائو فن ۵۲ ساله ارائه نکرده است. در پی اعلام این خبر سهام شرکت رنسانس چین تا ۵۰ درصد سقوط کرد.

وبسایت چینی Caixin پیش‌تر گزارش داده بود که بائو فن به مدت دو روز در دسترس نبوده است. کونگ لین، رئیس پیشین شرکت رنسانس چین هم چند هفته پیش بازداشت شده بود.

مقامات چینی تا کنون چند تن از صاحبان و نمایندگان شرکت‌های بزرگ و بانک بزرگ ICBC را در تحقیقات مرتبط به اتهام فساد مالی دستگیر کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن اما گفت که او چیزی در مورد ناپدید شدن بائو فن، مالک شرکت رنسانس نمی‌داند.

بائو فن یکی از مشهورترین بانکداران چینی است. او بانک سرمایه‌گذاری را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد و در ادغام چندین شرکت فناوری بزرگ، از جمله ادغام ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل چینی Didi و Kuaidi یا تامین‌کنندگان مواد غذایی Meituan و Dianping شرکت کرده است.

او همچنین تعدادی از "استارت‌آپ"‌های اینترنتی چینی را نیز به کمک بانک خود راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار