|

واردات یک میلیارد دلار مدل‌های مختلف آیفون به ایران

واردات یک میلیارد دلار مدل‌های مختلف آیفون به ایران

امسال، یک میلیارد دلار آیفون در ۱۰ ماه اخیر وارد ایران شده است.

به گزارش مملکت ما ، تسنیم نوشت: که در ۱۰ ماه اخیر یک میلیارد دلار گوشی آیفون به بازار ایران وارد شده؛ این درحالی است که امکان واردات رسمی گوشی‌های آیفون به ایران وجود ندارد و محصولات این خانواده از آیفون ۱۴ به بعد رجیستری نشده‌اند.

از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه، ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه گوشی به دو شیوه‌ی تجاری و مسافری وارد بازار کشور شده‌ است که ارزش آن‌ها به ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار می‌رسد. سهم واردات مسافری، ۴۳۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار بوده است.

نبود نمایندگی رسمی اپل در ایران باعث شده است قیمت آیفون حتی با نرخ روز دلار منطقی نباشد. باوجوداین، همچنان تقاضای غیر قابل انکاری برای آیفون و خصوصاً آیفون ۱۳ و آیفون ۱۵ در بازار ایران وجود دارد.

پرفروش‌بودن آیفون در نگاه اول اتفاق عجیبی نیست؛ چون آمار مؤسسه‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که چنین روندی در سراسر دنیا وجود دارد و آیفون‌ها هم‌اکنون پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازارهای بین‌المللی هستند.

درمورد این‌که چرا آیفون‌ها حتی با وجود رجیستری‌نشدن در ایران محبوبند، دلایل متعددی می‌توان مطرح کرد.

در این بین، یک مشاور املاک ۲۸ ساله با نام فرزاد در مصاحبه با فایننشال تایمز به موضوعی اشاره کرده است که شاید حرف خیلی‌ها باشد: «جذاب و باکلاس است.

دوستانم هزینه‌‌های دیگرشان را کاهش دادند تا برای خرید آیفون پول جمع کنند. باوجوداین، تهیه‌ی اپل آیدی و دانلود اپلیکیشن و بازی بسیار دردسرساز و همچنین پرهزینه است.»

خدمات نرم‌افزاری اپل به‌صورت رسمی در ایران قابل دسترس نیستند، اما کاربران ایرانی به راهکارهایی برای دورزدن محدودیت‌ها دست پیدا کرده‌اند، ازجمله استفاده از آدرس جعلی خارجی به‌منظور ساخت اپل آیدی یا خرید گیفت‌کارت برای دانلود اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پولی.

آیفون همواره دستگاهی قابل توجه بوده، اما در روزهای اخیر به‌دلیل کلاهبرداری خبرساز کوروش کمپانی بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار