|

باید به سمت نوآوری و فضای هوش مصنوعی حرکت کنیم

باید به سمت نوآوری و فضای هوش مصنوعی حرکت کنیم

رییس اتاق بازرگانی ارومیه گفت : اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بعنوان پیشران های اقتصادی و توسعه منطقه‌ای هر استان در بستر سازی و ایجاد آگاهی در بخش اقتصاد دانش بنیان پیشرو هستند.

به گزارش مملکت ما ، در جلسه اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ارومیه با معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به تغییر رویه های رویدادها اقتصادی به دانش بنیان‌ها و استارت آپ‌ها افزود : با آغاز نسل پنجم الکترونیک و ریل گذاری‌های صورت گرفته اتاق بازرگانی بعنوان پیشران منطقه‌ای و برش‌های استانی نمیتوانند بی توجه به مقوله استارت آپ‌ها و فناوری‌های نوین بسمت هدف خود حرکت نمایند.

وی با اشاره به تاریخ شروع فعالیت‌های دانش بنیان در کشور افزود : حرکتی که در کشور در ۲۰ سال گذشته در ابعاد مختلف در کشور آغاز گردیده است دارای یک رشد شتابان بوده ولی این مقوله نسبت به ابعاد جهانی خود دچار عقب ماندگی‌هایی است که باید برای رفع این عقب ماندگی‌ها سخت تلاش نمود و تلاش جمعی این خلاء را پر نماییم.

کریمی افزود : در سخنرانی اخیر رهبری شاهد توجه و دغدغه‌مندی ایشان در حوزه علوم دانش بنیان و نوآوری‌های جدید بوده که در این امر باید تامل نمود که در انقلابی که در جهان در عصر الکترونیک در حال وقوع می‌باشد ، سیمای اشتغال ، تولید ، آموزش و بسیاری از موارد دیگر تغییر نموده و ما خود را باید با این تغییرات همراه وحتی در مواردی پیشرو باشیم.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به بازیگران اکوسیستم استارت‌آپی کشور گفت : صندوق‌های نوآوری ، پارک‌های علم و فناوری ، دانشگاه‌ها و اتاق‌های بازرگانی هرکدام بعنوان یک بخش این مجموعه با تمام توان خود مسئولیت سنگین خود را ایفا نمایند تا با حمایت از جوانان این مرز بوم بتوانیم نیازهای فناوری وارداتی کشور را با توان داخلی جایگزین نماییم.

کریمی با اشاره به فضاهای نوین افزود : به طور قطع ورود به فضای هوش مصنوعی و بلاکچین با همراهی با کشورهای پیشرفته باعث توسعه خواهد شد و اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی خود را برای هر نوع کمک در کنار سایر حوزه ها برای بستر سازی و گسترش این حوزه اعلام میدارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار