|

افتتاح همزمان ۱۷ طرح تعاونی در کشور

افتتاح همزمان ۱۷ طرح تعاونی در کشور

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: امروز ۷۱ طرح تعاونی در پهنه شرق کشور با اشتغالزایی یک هزار و ۵۶۳ نفر و سرمایه گذاری بیش ۱۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش مملکت ما ، البرز محمدی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۷ طرح تعاونی و همچنین افتتاح شرکت تعاونی کاریزگران ناب صنعت با اشتغالزایی ۴۰ نفر و سرمایه گذاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی که بصورت همزمان با سراسر کشور به صورت برخط در شهرک صنعتی بخش لاله آباد بابل برگزار شد، افزود: هم اکنون ۹۱ درصد سرمایه گذاری ها با مشارکت مردم در پهنه شرق کشور محقق شد و تنها ۹ درصد از تسهیلات بانکی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در استان مازندران که امروز دبیری این پهنه بزرگ را نمایندگی می‌کند ۱۷ طرح با اشتغالزایی ۳۳۱ نفر و با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی با سرانه اشتغال هر طرح ۱۵ نفر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه حجم کارها در حوزه تعاون بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: تعاونی ها در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه نقش بی بدیلی دارند.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان اینکه هنوز برخی از مسوولان درک درستی از تعاون ندارند، تصریح کرد: این بزرگترین مانع نهادینه شدن فرهنگ تعاون در کشور و میزان اثرگذاری آن در اقتصاد کشور است.

محمدی بیان کرد: در طی سال های متمادی در عمل کار موثر و درستی که موجب تاسیس و توسعه تعاونی ها در کشور شود صورت نگرفته است و امید داریم این مشکل در دولت سیزدهم مرتفع شود.

وی گفت: در حال حاضر یکی از اقداماتی که در هفته تعاون انجام خواهد شد ضمانت الکترونیکی است که با همکاری بانک توسعه تعاون دنبال خواهیم کرد و در صورتی که درگاه مشترک ما با بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارتخانه یکپارچه شود به راحتی می‌توانیم در کنار شرکت‌های تعاونی ارائه خدمات داشته باشیم.

وی برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را افزایش سرمایه صندوق دانست و ابراز امیدواری کرد که در این بخش در سالجاری شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

معاون وزیر تعاون از صدور هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در زمان فعالیت دولت مردمی سیزدهم و آغاز الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت‌نامه‌ها در روزهای آینده خبر داد.

محمدی گفت: امیدواریم در آینده با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸، با افزایش چندبرابری سرمایه صندوق، تعهدات ما در قبال تعاونی‌ها بیش از گذشته شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار