|

ترانزیت ۷۴۳ میلیون دلار کالا از گمرک پرویزخان به عراق

ترانزیت ۷۴۳ میلیون دلار کالا از گمرک پرویزخان به عراق

سرپرست گمرک پرویزخان در غرب استان کرمانشاه گفت که طی ۹ ماه نخست امسال در مجموع ۷۴۳ میلیون دلار کالا از این مرز رسمی به کشور همسایه عراق صادر شد.

به گزارش مملکت ما ، رضا قربانی افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار تُن است که عمدتا شامل کلینکر سیمان، میوه و تره بار، میلگرد، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و محصولات پلاستیکی، کیک و بیسکویت، لبنیات و کربنات کلسیم است.

سرپرست گمرک پرویزخان اظهار کرد: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان به عراق در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۴ درصدی و از لحاظ وزنی افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

قربانی اضافه کرد: مرز رسمی پرویزخان در بین مرزهای تجاری کرمانشاه رتبه اول تجارت خارجی استان را دارد.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۹۷ تُن کالا معادل ارزی ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار به کشور عراق صادرات داشت که سهم استان کرمانشاه ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تُن بود و در بین گمرکات استان گمرک پرویزخان بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

بیش از ۱۹۶ هزار مسافر از پایانه ی مرزی پرویزخان تردد کردند

در همین پیوند سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۹۶ هزار و ۲۸۹ مسافر خارجی و ایرانی از پایانه مرزی پرویزخان تردد داشتند.

سید شهرام کهریزی افزود: تردد مسافر از پایانه مرزی پرویزخان در ۹ ماه نخست امسال در هم سنجی با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: از مجموع ترددهای انجام شده ۶۴ هزار مسافر ایرانی از مرز پرویزخان خارج شدند که رشد ۱۶ درصدی نسبت به پارسال دارد همچنین مسافران ایرانی ورودی ۲۹ هزار و ۳۰۳ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۵ درصدی دارد.

بر پایه داده های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه طی همین بازه زمانی ۵۱ هزار مسافر خارجی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شدند و تعداد مسافران یا اتباع خارجی خروجی از مرز ۵۲ هزار نفر بود.

به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر ایمن برای صادرات کالا است و بیشتر تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز مبادلات تجاری خود را انجام دهند چراکه از زیرساخت و راه دسترسی مناسب برخوردار است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار