|

افتتاح ۲ طرح عمرانی و خدماتی در روستای قروچای شهرستان دهگلان

افتتاح ۲ طرح عمرانی و خدماتی در روستای قروچای شهرستان دهگلان

۲ طرح عمرانی و خدماتی در روستای قروچای شهرستان دهگلان با حضور استاندار کردستان بهره برداری شد.

به گزارش مملکت ما ، سعید رسولی مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در آیین افتتاح طرح هادی روستای قروچای اظهار کرد: یکی از فعالیت های مهم بنیاد، اجرای طرح هادی روستایی است که در یکی دو سال اخیر، جهش قابل توجهی در این حوزه اتفاق افتاده است.

رسولی اضافه کرد: قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۳۴ روستای دهگلان اجرا شده بود و در این دولت، تاکنون آسفالت معابر ۳۹ روستای این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته آسفالت معابر در ۱۲۰ روستای استان اجرا شد، افزود: در شهرستان دهگلان در یکسال اخیر، معابر ۲۶ روستا آسفالت و ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان از پایان آسفالت معابر اصلی روستای قروچای دهگلان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح، ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه و ۴۲ هزار مترمربع آسفالت انجام شده که معادل کار در ۱۰ روستاست.

رسولی به این هم اشاره کرد که شهرستان دهگلان در زمینه شاخص اجرای طرح هادی ۱۹ درصد و مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۰ درصد بالاتر از میانگین استانی است.

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب قروچای

امروز همچنین تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای با حضور اسماعیل زارعی کوشا به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در آیین افتتاح این طرح گفت: تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای با هزینه ۴۸۵ میلیارد ریال برای جمعیت پنج هزار و ۳۸۸ نفری به بهره برداری رسید.

محمد فرهاد ادامه داد: این پروژه شامل طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب و گامی موثر در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین محیط زیست است.

وی افزود: در این پروژه بیش از ۱۴ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده و هزار و ۲۰۰ فقره انشعاب را زیر پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اینکه این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۳۹۶ مترمربع احداث شده است، اضافه کرد: تصفیه خانه ظرفیت ۶۴۰ مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد.

فرهاد ادامه داد: تمامی مراحل طراحی و شبکه جمع آوری خط انتقال و احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای تا سال ۱۴۰۰ در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و منبع تامین اعتبار آن بانک توسعه اسلامی بوده که از ۱۴۰۰ به بعد تامین اعتبار انجام نشد و شرکت آب و فاضلاب کردستان با پیگیری انجام شده موفق به اخذ ردیف اعتبار ملی برای این تصفیه‌خانه شد؛ همچنانکه در زمان تحویل از شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان به عنوان دوازدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان و سومین تصفیه خانه فاضلاب روستایی پس از تصفیه خانه های روستایی حسین آباد و قلیان سنندج وارد مدار شده است؛ ضمن آنکه سه تصفیه خانه فاضلاب روستایی دیگر در روستاهای سراب قامیش سنندج، خامسان کامیاران و شوی بانه نیز در حال احداث است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار