|

زمان بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی تمدید شد

زمان بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی تمدید شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ تمدید کرد.

به گزارش مملکت ما ، در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: بدین وسیله تفویض اختیار موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ و نامه‌های شماره ۲۰۰/۲۲۸۶۸/د مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ و ۲۰۰/۵۵۸۳۸/د مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ با رعایت مقررات تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ معتبر می ­باشد.
براساس مفاد این بخشنامه، مؤدیانی که بر اساس فراخوان‌های انجام شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه­‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان شده­ اند مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام ننمایند، مشمول مفاد تفویض اختیار‌های مذکور نخواهند بود.
همچنین در این بخشنامه قید شده است: فهرست اشخاص مذکور و تغییرات انجام شده در باب صدور صورتحساب‌‌های الکترونیکی، از طرف مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه ­های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اختیار ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد.
گفتنی است بخشودگی جرائم مالیات و عوارض هر سال/ دوره برای اشخاص حقیقی تا مبلغ ۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰ هفتصد و پنجاه میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی تا مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال درنظر گرفته شده است. همچنین مدت زمان تقسیط بدهی برای مالیات‌‌های مستقیم تا هجده (۱۸) ماه و برای مالیات و عوارض ارزش افزوده تا دورازده (۱۲) ماه تعیین شده است.
شایان ذکر است حداقل مبلغ دریافتی برای تقسیط بدهی، پانزده (۱۵) درصد می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار