|

نخستین پالایشگاه سوخت زیستی پیشرفته کشور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی افتتاح شد

نخستین پالایشگاه سوخت زیستی پیشرفته کشور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی افتتاح شد

نخستین پالایشگاه سوخت زیستی پیشرفته کشور (بیودیزل) در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با ظرفیت یک هزار تن در ماه افتتاح شد.

به گزارش مملکت ما ، نوید قلیزاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان تاکستان صنعت غرب روز دوشنبه در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: با افتتاح این پالایشگاه، تولیدات سالانه بیودیزل کشور به میزان ۱۲ میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به کشورهای هدف صادراتی، تاکید کرد: قاره اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از مقاصد عمده صادراتی این محصول زیست محیطی هستند.

مدیرعامل این گروه صنعتی دانش بنیان با تاکید بر احتراق کامل این مکمل گازوییلی، یادآور شد: پسماند روغن‌های رستورانی و حیوانی با استفاده از تکنولوژی پیچیده بیولوژیکی تبدیل به مکملی با کیفیت برای سوخت گازوییل می‌شود.

به گفته قلیزاده، با استفاده از این تکنولوژی، پسماند بی مصرف به زنجیره ارزشی باز می‌گردد و همین مساله مهم نکته قوتی برای رسیدن به شعار «هوای پاک» است.

وی با اشاره به نحوه استفاده از مکمل های بیودیزل، افزود: این مکمل در سراسر دنیا جزو مکمل‌های الزامی برای سوخت گازوییل است اما به دلیل گران بودن این محصول در حال حاضر رانندگان خودروهای گازوییلی رغبتی برای استفاده از مکمل ها را ندارند که همین مساله موجب آلودگی و آسیب جدی به محیط زیست می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت استقبال و حمایت‌های دولت، یکی از برنامه‌های عمده ما رساندن این محصول به خودروهای پایتخت و کلان شهرهای کشورمان در سال آینده است.

قلی‌زاده با اشاره به زمینه اشتغال در این پالایشگاه گفت: با افتتاح این پروژه، ۱۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم در سطح منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: باید اقتصاد مبتنی بر منابع، بر اقتصاد مبتنی بر دانش تغییر یابد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت رکود در واحدهای تولیدی استان و کشور بیان کرد: بی‌تردید اگر یک دهه تلاش شود که واحدهای راکد فعال شود امکان‌پذیر نیست مگر اینکه الگوی زنجیره‌های ارزش را در نظر گرفته و آن را تکمیل کرد.
همچنین در پایان این مراسم ضمن کلنگ‌زنی پالایشگاه گیلیسیرین و برج فناوری، تفاهم‌نامه ساخت شهر زنبور در منطقه آزاد ماکو به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظرات