|

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کاشان

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کاشان

مدیر امور برق کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف برق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مملکت ما ، شاپور حدادپور افزود: همچنین پیک مصرف شهرستان در برخی از روزها تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه برای هر بخش از مشترکین اقدامات مدیریتی خاص را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: در بخش روشنایی معابر، تعدیل روشنایی معابر تنها شامل برون شهری، میادین و فضای سبز در حال انجام است و این تعدیل تا ۲۵ درصد انجام شده است.
مدیر امور برق کاشان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات در راستای مدیریت مصرف انرژی، اظهار داشت: انتظار ما با تغییر ساعت کاری ادارات مدیریت و کاهش ۶۰ درصد برق ادارات می‌باشد،بیشتر اداره ها به این مهم توجه داشته اند اما تعداد کمی از دستگاه ها به ویژه بانک‌ها به این دستورالعمل توجه نکرده اند که در ۲ مرتبه اخطار دریافت کرده و در صورت تکرار در روزهای آینده قطع می شوند.
وی از مشترکین اداری و خانگی خواست که دمای هوا منازل و ادارات را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند، همچنین از روشنایی طبیعی روز استفاده شود.
حدادی پور افزود: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که مولدین دیزلی خود را در راستای مدیریت مصرف برق حداقل از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز وارد مدار کنند و در این خصوص مشمول طرح های تشویقی توانیر خواهند شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای خردادماه به ازای هر کیلووات کاهش مصرف مشترکین تا ۲۰ برابر تعرفه یعنی حدود ۲ هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.
مدیر امور برق کاشان بیان کرد: در راستای جلب بیشتر مشارکت بخش خانگی، امسال طرح تشویقی اعطای پاداش به مشترکین این بخش افزایش چشمگیری داشته است.
حدادپور گفت: استفاده از دمای آسایش ۲۵ تا ۲۶ درجه، دور کند کولر آبی، سایبان، درزگیری مناسب، موکول کردن استفاده از وسایل برقی پر مصرف مانند جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباس شویی به ساعات غیر از پیک (ساعت خنک انتهای شب و ابتدای روز) باعث کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان برق مصرفی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تامین برق مطمئن و پایدار، اصلی‌ترین اولویت شرکت توزیع برق است گفت: با اعمال درست مدیریت مصرف برق و کاهش در مصرف آن، تامین برق با قابلیت اطمینان لازم انجام خواهد شد.
وی گفت: طبق برنامه‌های پیشنهادی وزارت نیرو تمامی مشترکان کشاورزی کاشان موظف به خاموش کردن پمپ‌های برقی تامین آب مزارع خود از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در جهت تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین خانگی هستند .
مدیر امور برق کاشان بیان کرد: در زمینه مدیریت مصرف برق در صنایع مهم نحوه مدیریت مصرف به گروه‌های مختلف ابلاغ شده و در مجموع ۸۵ درصد صنایع کاشان محدودیت مصرف نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه در کاشان ۲۱۰ هزار مشترک داریم گفت: تعداد ۳۲ هزار مشترک هم در ۲ ماهه نخست طرح پاداش مدیریت مصرف، مشمول پاداش شده‌اند و مبلغی بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال پاداش دریافت کرده اند که ۱۵ درصد از مشترکین برق کاشان را شامل می شود .

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار