|

افتتاح ۳۷ طرح گازرسانی به روستاهای استان زنجان در هفته دولت

افتتاح ۳۷ طرح گازرسانی به روستاهای استان زنجان در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افتتاح ۳۷ طرح گازرسانی به روستاهای استان زنجان به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها شمار روستاه های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان به ۷۱۲ روستا خواهد رسید.

به گزارش مملکت ما ، رحیم سلیمانی‌نژاد در نشست خبری بااشاره به برنامه‌های شرکت گاز استان در هفته دولت، اظهار کرد: با افتتاح پروژه‌های گازرسانی به روستاهای استان ۹۴.۳ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند که این میزان در نرم کشوری ۸۷ درصد است.

وی تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های گازرسانی روستایی آماده افتتاح در هفته دولت امسال ۱۸ پروژه با ۵۴ میلیارد تومان مربوط به شهرستان زنجان، ۱۱ پروژه با ۱۷ میلیارد تومان مربوط به شهرستان خدابنده، چهار مورد با ۱۲ میلیارد تومان مربوط به شهرستان طارم، سه مورد با ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شهرستان ایجرود و یک مورد با سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به شهرستان ماهنشان است.

وی یادآور شد: گاز رسانی به ۶۹ روستای استان نیز هم اکنون در دست اجراست که در دهه فجر امسال یا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با اجرای این پروژه‌ها میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان به بالای ۹۷ درصد خواهد رسید و در این صورت زنجان به جمع استان‌های سبز کشور خواهد پیوست.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۸۲ روستای استان نیز در دست امکان‌سنجی و طراحی و ۴۸ روستا نیز در مرحله آخر مجوز است، گفت: طی هفته دولت امسال همچنین هشت پروژه گازرسانی به روستاهای استان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: هفت پروژه از این تعداد با ۱۹ میلیارد تومان مربوط به شهرستان زنجان و یک پروژه مربوط به شهرستان ایجرود با چهار میلیارد تومان اعتبار است.

وی به تلاش‌های انجام شده برای پایداری در شبکه اشاره کرد و افزود: همراهی مردم در استفاده از گاز و در مجموع انرژی و در کتار آن توجه در بحث کلان از جمله ایجاد زیرساخت‌ها و توجه به آن عاملی در پایداری شبکه است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار