|

برنامه‌ریزی عراق برای کاهش ۹۰ درصدی آتش زدن گاز استخراج شده با نفت در میادین جنوبی

برنامه‌ریزی عراق برای کاهش ۹۰ درصدی آتش زدن گاز استخراج شده با نفت در میادین جنوبی

وزیر نفت عراق بر پایبندی کشورش به توافق نامه پاریس و موفقیت در کاهش ۲ درصدی گازهای گلخانه ای به واسطه پروژه هایی که در پایان سال گذشته راه اندازی شد تاکید کرد.

به گزارش مملکت ما به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، حیان عبدالغنی، معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی و وزیر نفت عراق، تاکید کرد که عراق از طریق سرمایه گذاری در استخراج گاز، گام های بلندی در زمینه حمایت از پروژه های انرژی پاک، صنایع و کودهای شیمیایی برداشته است.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که حیان عبد الغنی وزیر نفت عراق در سخنان خود بر پایبندی کشورش به توافق نامه پاریس و موفقیت در کاهش ۲ درصدی گازهای گلخانه ای به واسطه پروژه هایی که در پایان سال گذشته راه اندازی شد از جمله قراردادها با شرکت توتال تاکید کرد.

عبد الغنی اعلام کرد که به واسطه یکی از پروژه های شرکت گاز بصره و تولید ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز، عراق توانسته است از انتشار گازهای گلخانه ای به نسبت ۲ درصد بکاهد.

وی از پروژه مشابهی خبر داد که در پایان سه ماهه اول سال آتی راه اندازی خواهد شد و در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سهم ۲ درصدی خواهد داشت.

وزیر نفت عراق در پایان خواستار مشارکت در دور پنجم و ششم مناقصه استخراج گاز و نفت در عراق شد و گفت که پیش بینی می شود که ۳ هزار متر مکعب گاز برای حمایت از بخش برق سرمایه گذاری شود.

عراق و شرکت نفتی توتال انرژی فرانسه ماه ژوئن قراردادی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار که حدود دو سال به تاخیر افتاده بود را برای اجرای ۴ پروژه نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر امضا کردند.

عراق پیش از این بر سهم ۴۰ درصدی خود در این طرح اصرار داشت اما در آوریل گذشته از موافقتش با کاهش سهم در این طرح به ۳۰ درصد خبر داد و بدین ترتیب این قرارداد دوباره احیا شد.

بدین ترتیب کنسرسیومی متشکل از توتال انرژی با سهم ۴۵ درصد، شرکت نفت بصره با ۳۰ درصد و شرکت انرژی قطر با ۲۵ درصد تشکیل شده است.

این قرارداد به کنسرسیومی که توتال آن را رهبری می کند اجازه ایجاد ۴ طرح نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر را در جنوب عراق و در طول ۲۵ سال می دهد.

پیش از این وزیر نفت عراق گفته بود که این قرارداد باعث رسیدگی و رفع همه مشکلات در صنایع نفتی عراق می‌شود و افزود که در پایان سال ۲۰۲۴ آتش زدن گاز استخراج شده با نفت در میدان‌های نفتی جنوبی تا ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار