|

افزایش شدید مصرف گاز در استان آذربایجان‌غربی

افزایش شدید مصرف گاز در استان آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: پنج میلیارد و ۷۸۰‌ میلیون مترمکعب گاز سال جاری در استان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش مملکت ما ، علیرضا شیخی افزود: از کل گاز توزیعی امسال در استان، ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون متر مکعب آن خانگی و ۹۳۳ میلیون متر مکعب در بخش صنعت بوده است.

وی اظهار کرد: ۴۵۲.۵ میلیون متر مکعب گاز در حوزه سی ان جی و یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون متر مکعب در حوزه نیروگاه‌ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: رشد مصرف گاز خانگی استان آذربایجان غربی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته چهار درصد و در بخش صنعت نیز هشت درصد بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش سی ان جی کاهش پنج درصدی مصرف و در بخش نیروگاه رشد ۳۳ درصدی گزارش شده است.

۴۰ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شدند

شیخی گفت: در سال‌جاری ۴۰ هزار خانوار در قالب ۲۶۷ روستا از نعمت گاز بهره مند شدند که پیش بینی می شود این تعداد تا آخر سال به ۵۰ هزار خانوار برسد.

وی افزود: توسعه شبکه گذاری امسال در استان چهار درصد بود و با توجه به اینکه ۴۰ هزار خانوار به جمع مصرف کنندگان افزوده شده می توان گفت افزایش مصرف گاز خانگی به خاطر توسعه بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۳ درصد روستاهای استان از گاز بهره مند هستند که تا دهه فجر به ۸۵ درصد و در هفته دولت سال آینده به ۹۲ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ادامه داد: در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار عملیات گاز کشی انجام و سعی می شود بقیه روستاها نیز به سرعت از نعمت گاز بهره مند شوند.

شیخی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز تا پایان سال به یک هزار و ۹۰۰ روستا می رسد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار