|

امضای توافقنامه عراق و شرکت زیمنس برای تبدیل گاز مشعل به سوخت

امضای توافقنامه عراق و شرکت زیمنس برای تبدیل گاز مشعل به سوخت

وزیر برق عراق از امضای توافقنامه با شرکت زیمنس آلمان در راستای تبدیل گاز مشعل به سوخت خبر داد.

به گزارش مملکت ما به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، زیاد علی فاضل وزیر برق عراق از امضای توافقنامه با شرکت زیمنس آلمان در راستای تبدیل گاز مشعل به سوخت خبر داد.

دفتر اطلاع رسانی وزیر برق در بیانیه ای اعلام کرد: فاضل در برلین، پایتخت آلمان توافقنامه مهم سرمایه‌گذاری در گاز مشعل و تبدیل آن به انرژی الکتریکی را به امضا رساند.

وی تاکید کرد: این توافقنامه بخشی از تلاش‌های دولت عراق برای پایان دادن به سوخت گاز مشعل و سرمایه‌گذاری آن در تولید انرژی الکتریکی و نیز در چارچوب تصمیمات کنفرانس آب و هوایی پاریس برای حفظ محیط زیست و تامین منابع انرژی تجدیدپذیر است.

وزیر برق عراق افزود: این توافقنامه شامل بهره برداری از حدود ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گاز در یک دوره ۶ ماهه و ۱۲۰میلیون فوت مکعب اضافی در دوره یک ساله می شود.

فاضل افزود: گاز تولید شده در احداث یک ایستگاه برق با ظرفیت ۲ هزار مگاوات و در راستای تقویت توانمندی‌های شبکه برق و تضمین ثبات ساعات دسترسی به برق استفاده می‌شود.

از طرفی دیگر کریستین بروخ مدیر اجرایی شرکت زیمنس از تلاش‌های دولت عراق برای عبور از چالش‌های چندین ساله موجود در بخش انرژی قدردانی کرد.

پیش از این حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق با مهند الصفار، مدیرعامل شرکت زیمنس دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف درباره چشم‌اندازهای همکاری دوجانبه در حوزه سرمایه‌گذاری و توقف سوزاندن گاز و توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر رایزنی کردند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار