|

مسکن در ترکیه وارد رکود شده است

مسکن در ترکیه وارد رکود شده است

روزنامه حریت گزارش داده است که به دلیل رکود بازار مسکن صاحبخانه‌هایی که می‌خواهند املاک خود را در بازار مسکن بفروشند. شروع به مذاکره و کاهش مبلغ مدنظر خود کرده‌اند. آمار فروش خانه در ماه ژوئن برای پنجمین ماه متوالی، کاهشی بوده است.

به گزارش مملکت ما ، به گزارش حریت، تنها ۸۴ هزار واحد مسکونی معامله شده که کاهشی ۴۴ درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ دارد. بازار مسکن در نیمه نخست سال جاری، شاهد معامله ۵۶۶ هزار واحد مسکونی بوده که نشان از کاهش ۲۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.

خریداران بالقوه مسکن در ماه‌های اخیر به دلیل مشکلاتی از قبیل دسترسی به وام و همچنین افزایش بی سابقه قیمت ملک در تصمیم خود تجدید نظر کرده‌اند. همین مسئله باعث شده است که فروشندگان واحدهای مسکونی مجبور به کاهش قیمت املاک خود شوند.

هاکان آکدوئان رئیس انجمن مشاوران املاک (TUGEM) توضیح داد: در واقع قیمت خانه در سراسر جهان کاهش نمی یابد و مسئله این است که صاحبان املاک خودشان را با واقعیت منطبق می کنند. کسانی که دوست داشتند خانه‌های خود را با قیمتی گزاف و غیر واقعی بفروشند حالا قیمت‌ها را پایین می آورند تا به نرخ واقعی اش نزدیک شود.

آکدوئان توضیح داد: بسیاری از صاحبان املاک که به صورت هفتگی قیمت واحدهای خود را افزایش می‌دادند حالا آماده مذاکره درباره قیمت هستند. در حال حاضر به دلیل روند کاهشی بازار ملک شاهد تخفیفهای بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از سوی صاحبخانه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار