|

عربستان: ۱.۲۵ تریلیون دلار پروژه‌های ساخت و ساز از سال ۲۰۱۶ اجرا شده است

عربستان: ۱.۲۵ تریلیون دلار پروژه‌های ساخت و ساز از سال ۲۰۱۶ اجرا شده است

ارزش کل پروژه های ملکی و زیربنایی در عربستان از زمان طرح تحول ملی در سال ۲۰۱۶، به حدود ۱.۲۵ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش مملکت ما به نقل از الشرق و براساس گزارش نایت فرانک، شرکت سرمایه گذاری جهانی ملک، ارزش پروژه های پشتیبان در عربستان نیز به ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

فیصل دورانی، رئیس بخش پژوهش های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت نایت فرانک، گفت که پروژه های توسعه بخش املاک در عربستان که بزرگترین پروژه ها در جهان به شمار می رود با نزدیک شدن به موعد نهایی چشم انداز ۲۰۳۰، بیشتر سرعت می گیرد.

وی افزود که واحدهای مسکونی برنامه ریزی شده برای ساخت با افزایش ۳۰ درصدی به ۶۶۰ هزار واحد در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

براساس گزارش مذکور، منطقه غربی عربستان، بخش اساسی چشم انداز ۲۰۳۰ است و انتظار می رود پروژه هایی ملکی به ارزش ۶۸۷ میلیارد دلار تا پایان دهه کنونی در آن اجرا شود.

بارزترین پروژه های عربستان از جمله شهر نیوم که ارزش آن به ۵۰۰ میلیارد دلار می رسد علاوه بر سایر پروژه ها از جمله تروجینا که قرار است میزبان بازی های آسیایی در سال ۲۰۳۰ باشد و جزیره سنداله در این منطقه قرار دارند.

ریاض نیز دومین منطقه در عربستان از لحاظ تمرکز پروژه ها است و قرار است به یک مرکز تجاری و مالی برای عربستان تبدیل شود.

ریاض ۱۸ درصد از کل پروژه های ملک و توسعه که در حال اجرا است را در خود جای داده و شامل طرحی برای ساخت بیش از ۲۴۱ هزار منزل در سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر پروژه های ساخت و ساز، تمرکز فزاینده ای نیز بر پروژه های تفریحی وجود دارد که شامل شهرک ساحلی و تفریحی القدیه در جده به ارزش ۲۶۶ میلیون دلار و بلوار ورزشی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار علاوه بر تبدیل ریاض به شهر سبز از طریق کاشت ۷.۵ میلیون درخت است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار