|

افتتاح خط دوم راه آهن قزوین- زنجان در سال آینده

افتتاح خط دوم راه آهن قزوین- زنجان در سال آینده

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خط دوم راه آهن قزوین- زنجان از سال آینده به خطوط ریلی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش مملکت ما ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تخصیص منابع کافی برای خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان به عنوان مصوبات هیئت دولت خبر داد و گفت: این خط ریلی، سال آینده به خطوط ریلی کشور افزوده می‌شود.
بذرپاش در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان در استان زنجان گفت: این مسیر ۱۸۱ کیلومتری تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت داشته است که یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی - غربی کشور به شمار می‌رود.
وی، یکی از برنامه‌های دولت را تکمیل راهگذر و کریدور ریلی شرقی- غربی کشور و دو خطه کردن خطوط ریلی با هدف افزایش ظرفیت دانست و افزود: دو خطه شدن مسیر‌های ریلی منجر به افزایش ۲ برابری ظرفیت جابجایی بار و مسافر در محور‌های پرتردد خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سفر قبلی رئیس جمهور به استان زنجان مصوباتی برای تخصیص منابع به این طرح ریلی به همراه داشت، اما تنها بخشی از این منابع تخصیص یافته که در ۴ ایستگاه این مسیر مصرف شده است.
بذرپاش ادامه داد: امروز نیز با حضور رئیس جمهور چند طرح اصلی در سطح استان بررسی خواهد شد که از جمله آن‌ها ۲ خطه کردن محور ریلی قزوین - زنجان است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی بر اساس برآورد شرکت راه‌آهن، حدود هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح نیاز است.
خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول ۱۸۱ کیلومتر دارای ۱۱ ایستگاه است که زمان سفر میان تهران - زنجان را یک ساعت کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار