|

بازنگری طرح هادی ۴۷۲ روستای استان آذربایجان‌غربی

بازنگری طرح هادی ۴۷۲ روستای استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح هادی ۴۷۲ روستای استان طی ۲ سال گذشته بازنگری شده در حالی که در پنج سال پیش از دولت سیزدهم، این میزان در مجموع ۲۶۰ روستا بود.

به گزارش مملکت ما ، جعفر برزگر افزود: به طور متوسط در پنج سال گذشته سالانه کار بازنگری طرح هادی ۵۵ روستا انجام می گرفت که این روند به صورت جهشی طی ۲ سال گذشته رشد یافته است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، تمامی روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند و بر اساس افق ۱۰ ساله، طرح های هادی روستایی به بازنگری و مطالعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و عمرانی بر اساس نیازمندی و رشد شاخص جمعیت روستا نیاز دارند.

وی اظهار کرد: از مجموع روستاهایی که افق ۱۰ ساله طرح آنها به اتمام رسیده است، تاکنون کار بازنگری ۷۳۲ روستا به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای فعالیتهای زیرساختی و توسعه کالبدی روستاها کار بازنگری طرح های هادی روستایی جزو اولویت های نخست است.

برزگر تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته، کار بازنگری ۳۰۰ روستای دیگر نیز تا پایان شهریور سال آینده به اتمام می رسد.

وی گفت: در راستای تامین زمین مورد نیاز روستائیان و الحاق به محدوده در روستاها شیوه نامه ای از سوی استاندار آذربایجان غربی به فرمانداران ابلاغ شده تا مشکلات و موانعی که در راستای تامین زمین و اراضی در سطح روستاها وجود داشت در بازه ۴۵ روزه مرتفع شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار