|

بدلیل کمبود دستگاه TBM، حفاری خط ۱۱ متروی تهران دستی است

بدلیل کمبود دستگاه TBM، حفاری خط ۱۱ متروی تهران دستی است

مجری خط ۱۱ متروی تهران از کلنگ‌زنی خط ۱۱ متروی تهران تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش مملکت ما ، هاشم روحانی درباره آغاز عملیات احداث خط ۱۱ متروی تهران اظهار کرد: در تلاش هستیم مقدمات کار را فراهم کنیم تا بتوانیم کلنگ‌زنی خط ۱۱ متروی تهران را در روزهای پایانی بهمن ماه آغاز کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد محدودی دستگاه‌ TBM (تی بی ام، دستگاه حفاری مکانیزه بوده و برای پروژه‌های وسیع است) در کشور وجود دارد و همه آنها در بخش‌‌های مختلف در حال استفاده هستند، این خط را به صورت دستی حفاری خواهیم کرد.

مجری خط ۱۱ متروی تهران تصریح کرد: قطعه اول شامل ۴.۵ کیلومتر و ۴ ایستگاه است که حدفاصل ایستگاه متروی چیتگر تا خیابان نیک‌پسندی واقع در محدوده تهرانسر و بزرگراه فتح است و حفاری آن احتمالاً تا بهمن ماه سال آینده به طول می‌انجامد و احتمالاً بهره‌برداری از ایستگاه‌ها نیز در سال ۱۴۰۶ خواهد بود.

خط ۱۱ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر و شامل ۲۱ ایستگاه، از خطوط اولویت‌دار شبکه مترو بوده که به واسطه پوشش مناطق کم‌برخوردار از حیث دارا بودن سیستم حمل و نقل ریلی، ساخت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از شاخص‌های این پروژه، اجرای ۲ ایستگاه و یک پارکینگ زیرزمینی در قالب یک ایستگاه جزیره‌ای است که به عنوان یک طرح ایستگاهی نوین، ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد. از مهمترین مزایای این روش، بهره‌برداری تدریجی از خط ۱۱ متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی فازهای مختلف آن است.

اولویت نخست شروع عملیات اجرایی خط ۱۱ به بخش ایستگاه چیتگر تا ایستگاه عبدل‌آباد مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار