|

افتتاح ۶۰ طرح عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران

افتتاح ۶۰ طرح عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران

۶۰ طرح عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی شهرداری منطقه سه عصر شنبه با حضور مدیران شهری در قالب یکصد و سومین پویش امید و افتخار راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش مملکت ما ، شهردار منطقه سه در مراسم افتتاح ۶۰ طرح مدیریت شهری گفت: اجرای پیاده راه کنارگذر مسیل صدف حد فاصل نیستان سوم تا گل نبی، تجهیز مبلمان و بازپیرایی فضای سبز پاتوق محله استقلال، زیباسازی دیوار سفارت محله صدر، بازسازی معابر، پیاده روسازی خیابان آفریقا و میرداماد، مرمت و بهسازی پیاده روی خیابان شهید کلاهدوز، احداث پاتوق محله ترانه و ترنم، ایجاد حائل دور دیوار کوچه مروارید کوچه گشایش از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح بود.

حمید جوانی افزود: در حوزه خدمات شهری نیز طرح‌های احداث تصفیه خانه الهیه، تونل نوری خیابان ولیعصر (عج)، پاتوق محله ترانه و ترنم، بازپیرایی فضای سبز و نصب مبلمان بوستان صنوبر و فضای سبز خیابان ملاصدرا چهار هزار مترمربع نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز بهره‌برداری از پروژه‌های مسقف سازی، تامین روشنایی و مبلمان شهری پایانه قلهک و پایانه شهید حقانی، اصلاح هندسی و ایمن سازی معابر چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع نیز آغاز شد.

شهردار منطقه سه به افتتاح زمین اسکیت بوستان پایداری اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌هایی که در این مراسم افتتاح شدند شامل ۴۵ طرح توسعه محله‌ای و ۱۵ پروژ عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی در مجموع به ارزش حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: برای سال آینده از موضوع طرح من شهردارم حدود ۸۰ پروژه را در ۱۲ محله پیش بینی کردیم که مجزا از پروژه‌های جاری و بلند مدت است.

به گفته وی، این ۸۰ طرح شامل موضوعاتی مانند جمع آوری آب‌های سطحی، آسفالت، تعویض جداول و بازپیرایی فضای سبز و المان های ترافیکی است.

جوانی ادامه داد: پروژه‌هایی را برای بلند مدت از ۲ سال پیش برنامه ریزی کرده‌ایم مانند پروژه مقاوم سازی جداره بزرگراه همت که سال آینده تکمیل می‌شود، مقاوم سازی و بازپیرایی حاشیه اتوبان چمران به سمت شمال که فضای متروکه تبدیل به پاتوق محلی می‌شود همچنین ساخت سرای محله آرارات را در سال ۱۴۰۳ را خواهیم داشت که اعتبار آن برای امسال ۱۰۰ میلیارد ریال است و برای سال ۱۴۰۴ اعتبار مجددی خواهد داشت.

شهردار منطقه سه اضافه کرد: ساخت، تکمیل و مقاوم سازی دیواره‌های کانال‌های منطقه را خواهیم داشت که بخشی از آن امسال انجام شده و در سال آینده تکمیل می‌شود.

وی گفت: بازپیرایی فضای سبز، روشنایی، آب‌نماها و فضاهای بوستان ملت در سال آینده انجام می‌شود علاوه بر این تصفیه خانه بوستان ملت و کانال‌های سطح منطقه را در برنامه داریم ضمن اینکه تصفیه خانه الهیه امروز افتتاح شد و ۲ تصفیه خانه نیز در سال آینده احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: ساخت سوله جدید بازیافت منطقه را در برنامه داریم که با توجه به اینکه سوله فعلی بازیافت در ده ونک با اعتراض اهالی مواجه شد، در سال ۱۴۰۳ سوله جدیدی در محله غیرمسکونی که الان پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی دارد را آماده و در نیمه اول سال آینده افتتاح می‌کنیم تا بتوانیم آن را جایگزین سوله فعلی ده ونک کنیم.

جوانی در خصوص آخرین وضعیت نوسازی ده ونک یادآور شد: طرح تفصیلی ده ونک تصویب و ابلاغ شد و بر اساس طرح تفصیلی جدید در حال صدور پروانه هستیم، در این طرح تعداد طبقات طوری تعریف شده که انگیزه ساخت و ساز در آن افزایش پیدا کند.

شهردار منطقه سه گفت: در خصوص نگهداشت درختان محدوده منطقه نیز برای معابر مهم مانند ولیعصر (ع) و شریعتی هر ساله قراداد جداگانه می‌بندیم و کمترین تلفات را در این منطقه در بحث درختان داشتیم.

همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال تقاطع های افتتاح شده در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ مورد می‌رسد.

هادی حق بین افزود: ظرف ۱۰ روز آینده تقاطع ستاری - لشکری و بعد از آن لشکری - آزادگان و در ادامه فاز دوم نواب - تندگویان و سپس تقاطع شهید آوینی را افتتاح خواهیم کرد و برای سال آینده نیز حدود ۲۰ تقاطع را تحویل خواهیم داد.

وی ادامه داد: پروژه شاخه غربی یادگار امام (ره) یکی‌از پیچیده ترین و بزرگترین پروژه‌های مدیریت شهری است که با رفع معارضین در محدوده میدان جی و میدان فتح اجرایی شده و تلاش داریم در این دوره این مدیریت شهری آن را زیر بار ترافیکی ببریم.

حق بین اظهار کرد: در بحث نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه که به معاونت فنی و عمرانی واگذار شده سعی می‌کنیم اطلاعات و مشخصات آنها را بگیریم و از سال آینده اقدامات مربوط به نگهداشت آنها را اجرایی کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص پل‌های نسل جدید عابر پیاده نیز توضیح داد: طراحی پل‌های نسل جدید عابر پیاده در دو سه نقطه انجام شده و طرح نهایی تا پایان سال آماده و از ابتدای سال عملیات ساخت در کارخانه آغاز و تا پایان تیرماه اولین پل‌ها را نصب می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار