|

افتتاح چهار طرح فرودگاهی در مشهد با حضور وزیر راه

افتتاح چهار طرح فرودگاهی در مشهد با حضور وزیر راه

بهره برداری از چهار طرح عظیم فرودگاهی امروز، جمعه با حضور "مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز شد.

به گزارش مملکت ما ، مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی عصر جمعه در آیین بهره برداری از این طرحها در تشریح آنها گفت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی طرحهای توسعه ترمینال داخلی، توسعه اپرون، سامانه کمک ناوبری آی. ال. اس و ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی در فرودگاه بین المللی مشهد افتتاح شد.

محمود امانی بنی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شده و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع می‌رسد؛ این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران در چهار طبقه و با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی بیان کرد: با افتتاح طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، این شهر بزرگ، سالانه ظرفیت اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر هوایی را خواهد داشت.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: طرح توسعه اپرون فرودگاه مشهد با مساحت ۸۰ هزار متر مربع، سبب افزوده‌شدن ۱۵ پوزیشن جدید جهت پارک هواپیما در فرودگاه مشهد می‌شود که با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

امانی ادامه داد: سه پل ارتباطی انتقال مسافران در جهت افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران و زائران امام رضا (ع) طرح دیگری است که با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در ترمینال داخلی فرودگاه مشهد نصب شده است.

وی اظهار کرد: با افتتاح سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سامانه قدیمی کمک‌ ناوبری ILS این فرودگاه پس از ۲۶ سال فعالیت، خاموش و سامانه جدید با اعتبار ۶۰۰ میلیارد نصب شده است،

این سامانه با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد، سبب کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها در شرایط مه، گرد و غبار یا هنگام بارندگی خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا دستور بهسازی باند اصلی فرودگاه مشهد و هوشمندسازی بار همراه مسافر در سالن منفی یک ترمینال داخلی فرودگاه مشهد را صادر کند تا بتوان این طرحها را در سال ۱۴۰۳ تعریف و عملیاتی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار