|

یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین مربوط به ماده ۱۰۰ است

یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین مربوط به ماده ۱۰۰ است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ حدود یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مملکت ما ، فاطمه اشدری با بیان اینکه جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تقریباً یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: شهرداری باید پاسخگو باشد که این عدد که در بودجه اعلام می‌شود، چرا در عمل بیش از چندین برابر رشد کرده است.

وی افزود: عددی که از این بودجه بیرون آمده مازاد بر کد درآمدی ردیف ماده ۱۰۰ و بودجه مصوب است؛ این بودجه در چه بخشی هزینه و مصرف شده و علت تحقق نیافتن بعضی کدهای درآمدی چه بوده که با درآمد ماده ۱۰۰ ترمیم شده است؟

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: مدیریت شهری باید در این بخش و با اصلاح قوانین و اقدامات بازدارنده عمل کند تا هیچ پرونده‌ای وارد شهرداری نشود که موفق نبوده است.

اشدری با تاکید بر تقویت و جدی گرفتن جایگاه شورا به عنوان بخش نظارتی بر عملکرد شهرداری، تاکید کرد: سال جاری جایگاه شورا باید به عنوان بخش نظارتی بر عملکرد شهرداری جدی گرفته شود و حق خود را ادا کند.

وی با بیان اینکه نباید هر تشکیلاتی با خود شهردار نشست داشته باشد، اضافه کرد: این موضوعات بسیار ناپسند است و باید در سال جاری تدابیری از سوی شورا برای آن در نظر گرفته شود.

انتقاد از لوایح سلیقه‌ای و یک‌طرفه شهرداری قزوین

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مدیریت شهری جلسات متعددی را با بعضی تشکل‌ها، هیئت‌ها و گروه‌ها سلیقه‌ای برگزار کرده که به دور از سیاست‌های شورا است و شورا را با ارائه لوایحی سلیقه‌ای و یک‌طرفه درگیر تشکل‌ها می‌کند.

اشدری تصریح کرد: در صورتی که شورا و مدیریت شهری بدانند درآمد شهرداری نیز از بیت‌المال، حق‌الناس و متعلق به همه نقاط شهر و همه شهروندان است. اگر قرار باشد اوضاع به این منوال باشد و سال ۱۴۰۳ این روند اصلاح نشود و لوایح به این شکل به شورا ارائه شود، پس از این با این‌گونه لوایح سلیقه‌ای موافقت نخواهم کرد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید در این گونه طرح‌ها و پروژه‌ها با رعایت عدالت اجتماعی و رعایت حقوق عامه و احترام به تمام گروه‌ها و تشکل‌ها، به سیاست‌های خرد جمعی مدیران و شورا طرح‌ها را اجرایی کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار