|

ایران برای سرمایه گذاری در بنادر جنوبی اعلام آمادگی کرد

ایران برای سرمایه گذاری در بنادر جنوبی اعلام آمادگی کرد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشور‌های مشترک المنافع از آمادگی ایران برای ترانزیت یک میلیون تن کالا از آسیای مرکزی و جذب سرمایه گذاران در بنادر جنوبی کشورمان خبر داد.

به گزارش مملکت ما ، شهریار افندی زاده در نشست با بوری کریم‌اف رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشور‌های مشترک المنافع با اشاره به هدف‌گذاری ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا از ایران گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته با بررسی عملکرد ۱۱ ماهه امسال محمولات عبور، تسهیل و روان‌سازی ترانزیت با کشور‌های آسیای مرکزی وافی به مقصود نبوده و لازم است عملا هماهنگی‌های جامع و کامل صورت گیرد.

در ادامه این نشست، رئیس شورای بین دولتی حمل ونقل کشور‌های مشترک المنافع طرح ابتکاری اجرای "رالی بین المللی" را با هدف استحکام روابط تجاری، فرهنگی و ادبی را پیشنهاد و توسعه روابط با کشور‌های آسیای مرکزی را پراهمیت تلقی و بر تلاش در این خصوص تاکید کرد.
طرح ابتکاری "رالی بین المللی" هفتم فروردین ۱۴۰۲، آغاز و با عبور از کشور‌های تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان و بازدید از محور‌های مواصلاتی و مکان‌های زیارتی مسیر با برگزاری کنفرانس‌های علمی و اجرایی در پایتخت‌های کشور‌های مسیر پیشنهاد شد.
سخنرانی هیات‌های هریک از کشور‌ها و تبادل پیشنهادها، تجربیات و دانش حمل ونقلی از محور‌های برنامه رالی بین‌المللی است که با مشارکت نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌ها همراه خواهد بود.
افزایش میزان تردد میان ایران و ترکمنستان، تعیین وزارت خارجه به عنوان محور هماهنگی برگزاری رالی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری در بنادر جنوبی ایران، اعلام آمادگی تا ۱ میلیون تن ترانزیت کالا از سمت آسیای مرکزی از موارد مطرح شده دو طرف در ملاقات پیش گفته بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار