|

برنامه مصر برای توسعه کانال سوئز

برنامه مصر برای توسعه کانال سوئز

مصر در حال بررسی توسعه کانال سوئز و دوگانه سازی مسیر ناوبری در این کانال است.

به گزارش مملکت ما به نقل از الجزیره، رئیس اداره کانال سوئز اعلام کرد پروژه دوگانه سازی کامل مسیر ناوبری این کانال، هنوز در بین مقامات اداره این کانال و شرکت های مشاور بین المللی تخصصی، در دست مطالعه است.

اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز با اشاره به اینکه زمان تقریبی برای پایان این مطالعه و اجرای پروژه ۱۶ ماه خواهد بود؛ خاطر نشان کرد این مطالعات با هدف ارائه پروژه به دولت مصر انجام می گیرد مشروط بر اینکه بودجه لازم برای اجرای آن در آینده از بودجه وزارت دارایی بدون تحمیل بار اضافی مالی بر کشور تامین شود.

وی در ادامه افزود: فاز اول پروژه توسعه بخش جنوب با توسعه کانال به طول ۴۰ متر به سمت شرق تکمیل شده است، ضمن اینکه کار برای تکمیل بخش دوم توسعه بخش جنوبی با اجرای پروژه دو برابری کردن دریاچه های کوچک به طول ۱۰ کیلومتر در حال انجام است.

بر اساس بیانیه سازمان مدیریت کانال سوئز، در صورت اجرای این پروژه، دسترسی کامل به هر دو جهت کانال میسر خواهد شد و امکان ارتقای رتبه بندی کانال و افزایش رقابت پذیری آن و همچنین افزایش ظرفیت عددی و حمل و نقل در آن به منظور جای گرفتن همه نوع کشتی های ناوبری فراهم خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است این پروژه با هدف افزایش ظرفیت کانال تا ۶ کشتی به صورت میانگین و افزایش ضریب ایمنی ناوبری در آن بخش، به میزان ۲۸ درصد است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار