|

بزرگترین کلاهبرداری مالیاتی در عراق کشف شد

بزرگترین کلاهبرداری مالیاتی در عراق کشف شد

رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق از مجهز شدن گذرگاه‌های مرزی به سیستم «آسیکودا» و کشف بزرگ‌ترین کلاهبرداری مالیاتی خبر داد.

به گزارش مملکت ما و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، سرلشکر عمر الوائلی رئیس اداره بنادر مرزی عراق، امروز جمعه از ادامه فعال‌سازی سامانه آسیکودا (ASYCUDA) توسط اداره کل گمرک و آغاز به کار اتوماسیون الکترونیکی در تمامی گذرگاه‌ها خبر داد.

وی تصریح کرد که افزون بر اتصال به شبکه سونارها و برنامه‌های ممیزی الکترونیکی، توسط سازمان گذرگاه‌های مرزی و تکامل همکاری‌ها با تمامی ادارات فعال در گذرگاه‌ها، بزرگترین تقلب عملیاتی و کلاهبرداری مالیاتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد دینار عراق کشف شد.

رئیس اداره بنادر مرزی عراق گفت: بزرگترین عملیات کلاهبرداری مالیاتی کشف شده بیش از ۳ میلیارد دینار بوده و تحقیقات برای دستیابی به جزئیات این عملیات در حال انجام است.

الوائلی خاطرنشان کرد: از جمله نتایج استفاده از این فرآیند می توان به بازداشت فروشندگان و حمل کنندگان مواد مخدر در یکی از گذرگاه‌های شرقی اشاره کرد ضمن آنکه طی دو روز حدود ۲۱۳ دستگاه خودروی قاچاق نیز توقیف شد.

وی تاکید کرد: انتقال به سمت و سوی فعالیت‌های الکترونیکی نشان‌دهنده جهت‌گیری دولت است، زیرا در برنامه های دولت اهتمام زیادی به پرونده گذرگاه‌های مرزی و گمرکات و انتقال از فعالیت‌های کاغذی به کار الکترونیکی صورت گرفته است.

رئیس اداره بنادر مرزی عراق تاکید کرد که به هیچ کالایی اجازه ورود نمی دهیم مگر اینکه تحت ممیزی و داده های الکترونیکی قرار گیرد و این کار به کارمندان اجازه نمی دهد ارزش کالا را بر اساس میل خود تعیین کنند.

سیستم آسیکودا یک سیستم کامپیوتری تصفیه اموال گمرکی و آمارگیری است که از سوی سازمان تجارت و اکتشاف ملل متحد «انکتاد/ UNCTAD» برای کشورهای جهان به ویژه کشورهای رو به توسعه پیشنهاد شده و شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های رایانه‌ای است که عملیات گمرکی (واردات، صادرات، ترانزیت و…) را زیرپوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار