|

فاز نخست تصفیه خانه طرح آبرسانی به شهرکرد به بهره برداری رسید

فاز نخست تصفیه خانه طرح آبرسانی به شهرکرد به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: فاز نخست تصفیه‌خانه طرح آب‌‎رسانی به مرکز چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مملکت ما ، فردوس کریمی تاکید کرد: این تصفیه‌خانه یکهزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی را وارد مدار می‌کند و برای ۱۳ شهر و ۱۳ روستای استان با جمعیتی افزون‌بر ۵۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های بن، سامان، شهرکرد و قسمت‌هایی دیگر از استان آب آشامیدنی باکیفیت و پایدار تأمین می‌کند.

وی با اشاره به رفع کامل کدورت آب آشامیدنی شهرکرد با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه افزود: شهرکرد ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از خط کوهرنگ دریافت می‌کند اما از طریق این تصفیه‌خانه یکهزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی با کیفیت تأمین می‌شود.

کریمی این تصفیه‌خانه را یک تصفیه‌خانه متعارف و پیشرفته معرفی و تصریح کرد: تمامی مراحل و فرآیند تصفیه در این تصفیه‌خانه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سیستم با توجه به پیشرفته بودن و ظرفیت موجود می‌تواند تمامی آب مورد نیاز مرکز چهارمحال و بختیاری را تصفیه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تصفیه‌‎خانه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش مهمی از دستگاه‌های آن نصب شده است.

وی گفت: بخش دیگر آن در ادامه تامین و نصب می‌شود اما امروز فاز یک پروژه وارد مدار شد و با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه نگرانی برای تأمین آب کیفی وجود نخواهد داشت.

کریمی تاکید کرد: طرح این تصفیه‌خانه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و در ۲ سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است و برای تکمیل ۱۰۰ درصد آن نیاز به تامین اعتبار خواهد بود.

وی افزود: از توجه و حمایت‌های وزیر نیرو، معاون آب و آبفا وزیر نیرو، استاندار چهارمحال و بختیاری و مجمع نمایندگان استان که برای تامین اعتبار همت داشتند، قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار