تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب بودجه سال مالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای مرکزی دانشگاه خبر داد.
به گزارش مملکت ما ، داریوش جاوید ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در پنجاهمین جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که در تاریخ ۱۸ شهریور ماه برگزار شد، بودجه و احکام بودجهای سال مالی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی که از اول شهریورماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، به اتفاق آرا به تصویب اعضای جلسه رسید.
وی با بیان اینکه گزارشی از عملکرد سال مالی گذشته دانشگاه آزاد اسلامی توسط اینجانب و دکتر محسن امینی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای مرکزی ارائه شد، اظهار کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی یک روند بسیار منطقی را طی کرده است، به طوری که عملکرد سال مالی گذشته دانشگاه آزاد اسلامی که منتهی به ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ بود، بیانگر این موضوع بود که ۱۹ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای درآمدهای غیر شهریه ای تأمین شده بود.
جاوید ادامه داد: این در حالی است که در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است که باید ۱۶ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درآمدهای غیرشهریه ای باشد که دانشگاه آزاد اسلامی توانست به عددی بالاتر از ۱۶ درصد دست یابد. همچنین برای سال آینده با سیاست های بهینه ای که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در بحث های کشاورزی و دامپروری، اقتصاد و دانش بنیان، هیأت عاملی کردن خیلی از فعالیت ها و طرح های برون دانشگاهی تبیین کرده، پیش بینی می شود این عدد به ۳۵ درصد برسد. این موضوع نشان می دهد که اتکا دانشگاه به شهریه کمتر خواهد شد و این اتکا براساس درآمدهای غیرشهریه ای خواهد بود.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با انضباط مالی و فرایندهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است، نرم هزینه ها در احکام بودجه ای بسیار منطقی است.
وی با اشاره به دستور بعدی که در جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه مطرح شد، گفت: دستور بعدی جلسه در ارتباط با تأسیس صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بود. براساس فعالیت های کارشناسی که در این زمینه توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، یک اساسنامه برای این موضوع تهیه شد و در جلسه هیأت امنا گزارش کلی درخصوص این موضوع مطرح شد که اعضای جلسه با کلیات آن موافقت کرده و مقرر شد فرایند قانونی و حقوقی ادامه کار، انجام شود.
جاوید با بیان اینکه موضوع جا به جایی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی دستور بعدی جلسه هیأت امنای مرکزی بود، تصریح کرد: براین اساس مقرر شد فرایند جا به جایی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با موافقت واحد مبدا و واحد مقصد در راستای صرفه و صلاح دانشگاه صورت بگیرد.
معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «حق مدیریت و احکام» موضوع بعدی مطرح شده در جلسه هیأت امنای مرکزی بود، گفت: این دستور جلسه دارای دو بند بود که بند اول آن «حق مدیریت مؤثر» است. در این جلسه مقرر شد به مدیران و رؤسای واحدهایی که در زمان مدیریت خود عملکرد بهینه ای داشته اند، حق مدیریت مؤثر که تابع شاخص های کانون ارزیابی عملکرد مدیران است، پرداخت شود.
وی ادامه داد: بند دوم این دستور جلسه به تمام کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط می شود به این صورت که اگر کارمندی یا عضو هیأت علمی بیش از یک سال در یک پست اجرایی حضور داشته باشد و بعد از آن پست به هر دلیلی فارغ شود، لازم است که جمع کل اقلام حکمی جدید این فردکمتر از ۸۰ درصد جمع اقلام حکم ریالی قبلی او نباشد و مبلغ اختلافی تحت عنوان مابه التفاوت حقوق پرداخت و با افزایش های بعدی حقوق این مابه التفاوت مستهلک گردد.
جاوید تأکید کرد: این دستور جلسه برای رفاه و معیشت همکاران گرامی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شد.
معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دستور جلسه بعدی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اصلاح دو بند آیین نامه معاملات دستور جلسه بعدی این جلسه بود که موضوع طرح و به تصویب اعضای جلسه رسید. همچنین در این جلسه دو دستور کار در قالب ارائه گزارش به اعضای جلسه تقدیم شد که شامل بحث اعطای مسکن به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و حسابرسی مستقل ۱۳۹۷ دانشگاه توسط مؤسسه مفید راهبر بود.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد در جلسه بعدی هیأت امنا موضوعات پایه اعضای هیأت علمی و افزایش حق جذب مطرح شود.
انتهای پیام/
نظرات