|

شناسایی ۴۱۵۰۰ مودی مالیاتی فاقد پرونده در استان فارس

شناسایی ۴۱۵۰۰ مودی مالیاتی فاقد پرونده در استان فارس

۴۱ هزار مؤدی مالیاتی جدید در استان فارس شناسایی شد.

به گزارش مملکت ما ، حمیدرضا محمدابراهیمی گفت: به منظور اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت، با تحقیقات و بررسی‌های دقیق صورت گرفته، کتمان درآمد مالکان املاک تجاری که اظهارنامه مستغلات ارائه نداده‌اند، کشف شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبنی بر شناسایی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و سایر مالیات دهندگان فعلی، شناسایی افرادی که در حوزه‌های مختلف فرار مالیاتی یا کتمان درآمد دارند، آغاز شده است.

وی افزود: در روند ثبت اظهارنامه مستغلات، اگر فعال اقتصادی مالک واحد تجاری است، باید مشخصات خود را ثبت کند، چنانچه مؤدی اظهار کند که مکان فعالیتش استیجاری است، باید اطلاعات و مشخصات موجر را ارایه کند که از این طریق و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و تطبیق آن با سامانه مستغلات، بیش از ۴۱۵۰۰ ملک تجاری دارای مستاجر در سال‎های مختلف شناسایی شد که مالکان آن‌ها هیچ‌گونه اظهارنامه‌ای در این خصوص ثبت نکرده‌اند و فاقد پرونده مالیاتی هستند.

محمد ابراهیمی اظهار کرد: به منظور مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، این اداره‌کل تحقیقات و بازرسی‌های لازم را آغاز کرد و با توجه به اطلاعات استخراجی، این افراد در جریان تشکیل پرونده قرار گرفته و مطالبه مالیات‌های متعلقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار