|

صادرات کالاها از استان یزد به ۵۴ کشور جهان

صادرات کالاها از استان یزد به ۵۴ کشور جهان

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه تعداد کشورهای هدف صادراتی استان در این مدت ۵۴ کشور بوده است گفت: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثراً به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

به گزارش مملکت ما و به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در نه ماهه امسال، اظهار کرد: در نه ماهه سال جاری بیش از دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۲۶ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را ۵۴ کشور ذکر کرد و افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثراً به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد کاشی و سرامیک، هیدروکربن‌های سبک، اکسیدهای مولبدن، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس را عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۹۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۸۳ دلار عنوان کرد که از نظر وزن شش درصد کاهش و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان هستند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار