|

کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم استان لرستان

کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم استان لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش مملکت ما از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه اظهار کرد: اردیبهشت ماه پارسال، لرستان با تورم ۵۸/۶ درصد رتبه نخست کشور را داشت که این میزان در ابتدای امسال به ۴۴/۶ درصد رسیده و وضعیت استان ۶ رتبه بهبود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به میانگین نرخ تورم کشور که ۴۰.۷ است، هنوز تا متوسط کشوری حدود چهار درصد فاصله داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به این که با وضعیت اقتصادی موجود باید انتظار روند اصلاح منطقی برای تورم را داشته باشیم، عنوان کرد: لرستان طی یک سال اخیر در شاخص اصلاح تورم جزو ۲ استان برتر کشور بوده که این مهم حاصل تلاش و همراهی مجموعه های حوزه اقتصادی استان است.

ابراهیمی با تاکید بر این موضوع که اقتصاد استان در یک دوره و به یک باره شکوفا نمی شود تصریح کرد: در حوزه اقتصادی از ابتدای دولت سیزدهم یک برنامه چهارساله برای لرستان تدوین شد که انتظار می رود در پایان آن شاهد یک رشد منطقی اقتصادی در لرستان باشیم.

وی به تشریح نرخ بیکاری در استان پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان ۱۵/۲ درصد و از میانگین کشوری ۵.۶ درصد بیش تر بود در حالی که این نرخ در پایان اسفند پارسال به ۱۲.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه انتظار می رود این نرخ در آمارگیری آتی بهتر شود افزود: در ۲ سال گذشته مطابق سامانه رصد حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده با این حال فرهنگ و نگاه مردم ما می بایست نسبت به شغل های ایجاد شده منطقی باشد.

معاون استانداری ادامه داد: اقتصاد آرام آرام شکل می گیرد و افراد نباید از شغل ایجاد شده از همان ابتدا انتظار معجزه داشت و اگر در همان ابتدای کار خواسته ها به طور کامل برآورده نشد آن شغل را رها کرد.

ابراهیمی با اشاره به برنامه های نظارتی به عنوان پشتوانه های مشاغل ایجاد شده، اظهار کرد: با نظارت درست دستگاه های اجرایی ناظر تلاش می کنیم مشاغلی که با دریافت تسهیلات حمایتی ایجاد شده اند به راحتی از دست نروند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار