|

پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات ازدواج در قم

پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات ازدواج در قم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، گفت: طی سال گذشته در مجموع ۲۴ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به زوج‌های قمی پرداخت شده‌است.

به گزارش مملکت ما، مریم عرب‌نژاد اضافه کرد: این مبلغ در قالب ۱۱ هزار و ۵۵۸ فقره تسهیلات در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفته‌است.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در استان قم به ثبت رسیده که نشان از رشد نسبی نرخ زاد و ولد در این استان است.

عرب‌نژاد همچنین به آمار ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۳۳۸ مورد ازدواج در استان قم ثبت شده‌است.

وی همچنین به اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این قانون، هفت هزار قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای شرایط پرداخت شده که این اقدام، گامی مؤثر در حمایت از خانواده و تشویق به فرزندآوری است.

وی بیان کرد: در دنیای امروز، باتوجه‌به تغییرات اجتماعی و فرهنگی، اهمیت ازدواج و خانواده بیش‌ازپیش احساس می‌شود. چالش‌هایی مانند طلاق، کاهش نرخ ازدواج، افزایش سن ازدواج و کاهش نرخ باروری، زنگ خطری برای آینده جوامع است. برای مقابله با این چالش‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی‌های جامع و همه‌جانبه در سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی هستیم.

عرب‌نژاد گفت: در این راستا، باید به موضوعاتی مانند آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان، تسهیل ازدواج، حمایت از خانواده‌های جوان، تقویت نقش پدران در خانواده و ایجاد تعادل بین کار و خانواده توجه ویژه شود. همچنین، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌توانند با تولید محتواهای مناسب، به ترویج ارزش‌های خانواده و ازدواج کمک کنند.

به گفته وی، در نهایت، باید تاکید کرد که ازدواج و خانواده، تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای اجتماعی باید برای تقویت بنیان خانواده تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظرات