افزایش ۲۰۰ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از افزایش ۲۰۰ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس و استقبال کمنظیر خیران خبر داد و گفت: توسعه هنرستانها از اولویتهای برنامه هفتم پیشرفت کشور است.
به گزارش مملکت ما، حمیدرضا خان محمدی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه در هیرمند بر ضرورت توسعه هنرستانها بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی برنامه هفتم توسعه کشور تأکید کرد و افزود: بر اساس این برنامه باید ۵۰ درصد از دانشآموزان مقطع متوسطه اول وارد هنرستانها شوند که برای تحقق این هدف، کشور به ساخت حدود یکهزار هنرستان جدید نیاز دارد.
وی با اشاره به راهکارهای اجرایی برای افزایش ظرفیت هنرستانها، بیان کرد: بخشی از این نیاز از طریق بازتخصیص فضاهای آموزشی و ایجاد کارگاههای تخصصی در مدارس موجود برطرف خواهد شد و بخش دیگر نیز با حمایت دولت، خیرین و مردم ساخته میشود، همچنین توسعه هنرستانهای جوار صنایع یکی از رویکردهای مهم در این مسیر است که تاکنون اجرای حدود ۱۵۰ هنرستان جوار آغاز شده و نقش مهمی در تربیت نیروی کار ماهر ایفا خواهد کرد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضا و تجهیزات که به دستور رئیسجمهور آغاز شده است، بیان کرد: در این طرح حدود هفت هزار و ۲۰۰پروژه آموزشی در کشور در اولویت قرار گرفتهاند که شامل مدارس سنگی، پروژههای نیمهتمام و مناطقی با تراکم بالای دانشآموزی و سرانه فضای کمتر از سه مترمربع میشود و اجرای این طرح در سراسر کشور آغاز شده و بسیاری از پروژهها اکنون در مرحله عملیاتی هستند.
وی همچنین از اقدامات گسترده برای حذف مدارس کانکسی و بازسازی مدارس فرسوده خبر داد و افزود: مدارس کانکسی تقریباً به مرحله نهایی حذف رسیدهاند و عملیات ایمنسازی مدارس سنگی نیز با اجرای ۳۰۰ پروژه در ۲۲ استان کشور آغاز شده است.
خانمحمدی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۳ ، ادامه داد: ابلاغ اعتبارات نوسازی مدارس توسط رئیس مجلس در واپسین روزهای سال گذشته، نشاندهنده عزم جدی دولت و مجلس برای اولویت دادن به مدرسهسازی است.
وی به افزایش چشمگیر مشارکت خیران در این حوزه اشاره کرد و افزود: در سه ماه گذشته تعهدات خیران مدرسهساز از ۱۱.۵ همت به ۱۸ همت افزایش یافته که این رشد چشمگیر نشاندهنده لبیک خیرین به ندای رئیسجمهور و اهمیت مشارکت مردمی در توسعه فضاهای آموزشی است.
خان محمدی با تأکید بر نقش مردم در پیشرفت آموزش، گفت: این رویکرد یک مدل مردمپایه است که هرجا مردم دغدغه آموزش فرزندانشان را داشته باشند کانونی برای توسعه و پیشرفت شکل میگیرد این جریان میتواند در بحث کیفیتبخشی آموزشی نیز ادامه پیدا کند و ما را به اهداف تعیینشده در برنامه هفتم توسعه برساند.
انتهای پیام/
نظرات