|

هشدار اتحادیه اروپا به هفت کشور درخصوص کسری بودجه / فرانسه و ایتالیا هم اخطار گرفتند

هشدار اتحادیه اروپا به هفت کشور درخصوص کسری بودجه / فرانسه و ایتالیا هم اخطار گرفتند

اتحادیه اروپا به هفت کشور عضو به دلیل کسری بودجه هشدار داد.

به گزارش مملکت ما، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد قصد دارد دادرسی کیفری علیه هفت کشور عضو این اتحادیه را به دلیل به بار آوردن بدهی جدید، بیش از سقف تعیین‌شده در این اتحادیه آغاز کند.

این کمیسیون اعلام کرد این کشورها که شامل فرانسه، ایتالیا، بلژیک، مجارستان، مالت، لهستان و اسلواکی می‌شوند، کسری بیش از حد بودجه دارند. هدف از این دادرسی تشویق دولت‌ها به اجرای مدیریت صحیح بودجه و تضمین ثبات حوزه مالی یورو است.

طبق قانون اتحادیه اروپا چنانچه تخلفات دولت‌ها در این رابطه به طور مستمر ادامه داشته باشد، آنها مجبور به پرداخت جریمه‌های چند میلیارد یورویی خواهند بود. با این حال این قانون تا کنون در مورد کشورهای متخلف به اجرا درنیامده است.

به دلیل بحران کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از جنگ روسیه علیه اوکراین در چند سال‌ اخیر تمامی روند‌ها برای بررسی کسری بودجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآمده بود.

با این حال روند دادرسی علیه هفت کشور یاد‌شده هنوز به صورت رسمی آغاز نشده است. این موضوع مستلزم تأییدیه از سوی وزرای دارایی اتحادیه اروپاست. کمیسیون اتحادیه اروپا ماه نوامبر سال گذشته پیشنهاداتی را در مورد پایین آوردن هرچه سریعتر کسری بودجه ارائه داد.

طبق قوانین اتحادیه اروپا کسری بودجه سالانه کشورهای عضو نباید از سه درصد تولید ناخالص ملی آنها تجاوز کند. افزون برآن سطح بدهی یک کشور عضو نباید به بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

کمیسیون اتحادیه اروپا برآورد می‌کند نرخ کسری بودجه آلمان در سال جاری میلادی ۱.۶ درصد باشد.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

نظرات

پربازدید ترین اخبار