|

بی‌توجعی بانک‌های استان لرستان به پرداخت تسهیلات مسکن

بی‌توجعی بانک‌های استان لرستان به پرداخت تسهیلات مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه شتاب‌دهی به فرآیندهای طرح‌ نهضت ملی مسکن در لرستان‌ ضروری است‌، گفت: بانک های استان تنها به ۲۰ درصد تعهد پرداخت تسهیلات مسکن شهری عمل کرده اند.

به گزارش مملکت ما ، احمدرضا دالوند در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان لرستان اظهار کرد: درصد بالایی از مشکل تامین زمین در استان حل شده و لزوم شتاب‌دهی به فرایندهای بعدی در طرح‌ نهضت ملی مسکن ضروری است.

وی افزود: چهار کارگروه در راستای این هدف تشکیل شده که یکی از این کارگروه‌ها تامین منابع مالی از طریق پرداخت تسهیلات بانکی است.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد: تاکنون عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شهری در استان تقریبا ۲۰ درصد گزارش شده است.

دالوند بیان کرد: مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است که با توجه به ضرورت موضوع رئیس جمهوری هر ماه این جلسه را با حضور وزیران و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌کند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب شتاب بیشتری به فرایندهای اجرایی بدهیم.

وی در ادامه به وضعیت تسهیلات بانکی پروژه‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰ هزار و ۸۸۸ واحد تعریف شده که تاکنون ۲ هزار و ۱۴۱ واحد توسط بانک‌ها قرارداد منعقد شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان یادآور شد: در بخش خودمالکی شهری نیز از ۱۰ هزار و ۷۸ متقاضی که به بانک‌ها معرفی شده تعداد سه هزار و ۸۵ فقره عقد قرار داد داشته‌ایم.

دالوند به پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۱ هزار و ۷۲۸ متقاضی به بانک معرفی شده اند که با هفت هزار و ۲۵۶ متقاضی قرارداد منعقد شده است.

وی بر لزوم تعیین تکلیف بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: بانک‌ها برنامه زمانبندی خود را در پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ارائه دهند.

وی افزود: مواردی همچون تعداد پرونده، قراردادهای منعقده و یا پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح که در سامانه ثبت نشده هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار