|

بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی یکی از مشکلات تامین اجتماعی لرستان است

بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی یکی از مشکلات تامین اجتماعی لرستان است

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۸۵۰ کارگر ساختمانی فعال در استان داریم و پرداخت بیمه آنها را منوط به محل وصول ساخت و ساز و عوارض ساختمانی بوده که درصدی از کسری مربوط به همین موضوع است.

به گزارش مملکت ما ، منوچهر گودرزی اظهار کرد: یکی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی لرستان بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی است.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی ۱۰ هزار میلیارد تومان در ارائه تعهداتش نسبت به تعداد بیمه‌شدگان کارگر ساختمانی عقب‌تر است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: این درحالیست که منع قانونی وجود ندارد و چنانچه سازمان تامین اجتماعی بخواهد، می‌تواند به استان کمک و درصدی از منابع را تامین و پرداخت کند.

گودرزی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۸۵۰ کارگر ساختمانی فعال در لرستان داریم و پرداخت بیمه آنها منوط به محل وصول ساخت و ساز و عوارض ساختمانی بوده که درصدی از کسری استان مربوط به همین موضوع است.

وی بیان کرد: این درحالیست که در لرستان ساخت و ساز آنچنانی نداریم که بتوانیم از محل وصول ساخت و ساز و عوارض ساختمانی این مشکل برطرف شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در خصوص معافیت پنج نفر از واحدهای صنعتی از پرداخت هزینه توسط کارفرما، اضافه کرد: ۳۸ رسته شغلی تعریف شده در استان اجرایی می‌شود و این درحالیست که سازمان صمت می‌گوید باید این آیین نامه به همه کارگران واحدهای صنعتی تعلق گیرد.

گودرزی در خصوص بافندگان گفت: بافندگان هم مشمول کمک دولت هستند و برای بیمه‌کردن آنها دولت مکلف به تامین منابع است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار