|

هیوندای اینستر، خودروی جمع و جور برقی

هیوندای اینستر، خودروی جمع و جور برقی

تولید خودروهای الکتریکی با پلت فرمهای جدید نظیر Ioniq به این معنی نیست که هیوندای خودروهای برقی را که از پلتفرمهای نسخه های بنزینی استفاده می‌کنند کنار می‌گذارد.

به گزارش مملکت ما،  هاچ بک هیوندای اینستر جمع و جور که از نظر کلاس ابعادی بسیار پایین تر از کراس اوور Niro قرار دارد در واقع ریشه در یک خودروی بنزینی دارد.

پس با اینستر آشنا شوید، هچ بک کراس میکرویی که اساساً از یک تبدیل مدل کاسپر کاسپر بنزینی به یک نسخه برقی تبدیل شده است.

هیوندای اینستر که با هدف رخنه به بازار اروپا و  برای رقابت با داچیا اسپرینگ توسعه یافته، کمی بزرگتر از همتای موتور بنزینی خود است.  

طول آن ۱۵۰.۶ اینچ، عرض ۶۳.۴ اینچ و ارتفاع آن ۶۲ اینچ است.  فاصله بین دو محور ۱۰۱.۵ اینچی بر روی کاسپر نیز افزایش یافته است.  با این حال، حتی در مقایسه با Chevy Bolt که دیگر‌تولید نمیشود، هنوز یک خودروی کوچک است که مناسب سفرهای شهری است.

مشتریان این خودرو می توانند دو انتخاب داشته باشند که از نظر  باتری و توان خروجی متفاوت اند.  مدل پایه دارای پک باتری ۴۲ کیلووات ساعتی مناسب برای مسافت ۱۸۶ مایلی و یک موتور الکتریکی با قدرت ۹۵ اسب بخار خواهد بود.  و نسخه گران‌تر، از یک پک باتری بزرگ‌تر ۴۹ کیلووات ساعتی با برد ۲۱۷ مایلی و موتور قوی‌تر ۱۱۳ اسب بخاری بهره میبرد.

 همانطور که مشخص است این یک میکرو کراس الکتریکی دیفرانسیل جلو است که قرار نیست رکوردهای نوربرگ رینگ را جابجا کند.  اگر به نسخه پایه علاقمند باشید، در ۱۱.۷ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می رسد اما اگر به نسخه قوی تر علاقمندید شتاب به ۱۰.۶ ثانیه کاهش می یابد.  

البته باید بدانید که حداکثر سرعت به ترتیب ۸۷ و ۹۳ مایل در ساعت است.  

همچنین هنگامی که باتری خودرو شما تمام شد، حدود نیم ساعت طول می کشد تا باتری را از ۱۰ تا ۸۰ درصد با استفاده از شارژ DC با ۱۲۰ کیلووات شارژ کنید.

 با تمام این اوصاف و در حالی که شاید مشخصات فنی این هیوندای فسقلی شما را وادار نمی کند به نمایندگی هیوندای بروید، اما برخی ویژگی ها آن ممکن است شما را ترغیب به خریدش نماید.  این خودروی برقی کوچک دارای صندلی‌های جلو کاملاً تاشو و صندلی‌های عقب تاشو تقسیم‌شده است.  ااما پیکیج پنج نفره آن در اواخر سال ۲۰۲۵ در دسترس خواهد بود البته فراموش نکنید که صندلی‌های عقب کشویی هستند و بسته به موقعیت آنها، ظرفیت بار از ۸.۴ تا ۱۲.۴ فوت مکعب متغیر است.

اگرچه کوچک است، اما هیوندای اینستر مملو از جزییات جذاب و خوب است، از کروز کنترل تطبیقی ​​و دوربین ۳۶۰ گرفته تا پد شارژ بی‌سیم و کمک نور بالای خودکار برای این خودروی برقی شهری ارائه شده همچنین می‌توان آن را با فرمان گرم‌شونده و سامانه هشدار خروج از خط و اتصال سیمی برای Apple CarPlay و Android Auto، داشت.

کلاستر داشبورد ۱۰.۲۵ اینچی از جمله تجهیزات استاندارد بوده و هیوندای همچنین صندلی های جلو گرم شونده، AC خودکار و سانروف را ارائه می دهد.  حتی یک عملکرد Vehicle-to-Load (V۲L) نیز وجود دارد که به لطف شارژ دوطرفه، دستگاه های خارجی همراه را سامورت می کند ضمن اینکه در کنار نسخه معمولی، یک Inster Cross با طراحی کمی خشن‌تر ارائه می‌شود.

 اگرچه از نظر مکانیکی به محصول Ioniq شباهت ندارند، اما از تم پیکسلی گرافیک چراغها در جلو و عقب استفاده می کند.  با این وجود، این خودرو در سبد رو به رشد خودروهای برقی هیوندای و همچنین در بخش برقی پایه جهانی برجسته است.  

چرا که مطمئناً طراحی جذاب و فانی دارد و برخلاف بسیاری از خودروهایی برقی امروزی، خوشبختانه دکمه های فیزیکی زیادی در کنسول آن وجود دارد و شما را با یک نمایشگر دیجیتال گیج نمیکند.

بازار اینستر صرفاً در اروپا نخواهد بود زیرا هیوندای آن را در کره و همچنین در خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه به فروش خواهد رساند و البته اینستر کراس" در اینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات