|

مزدا به ایران برگشت

مزدا به ایران برگشت

برند مزدا با ۲ محصول مزدا ۳ جدید و مزدا CX30 به صورت واردات وارد بازار ایران می شود.

به گزارش مملکت ما،  شرکت آفتاب خودرو در نشستی با اهالی رسانه به صورت رسمی از آغاز فعالیت خود با موضوع واردات خودروهای سواری مزدا ژاپن به ایران خبر داد. در همکاری گسترده آفتاب خودرو با مزدا، قرار است محصولات بنزینی، هیبریدی و برقی متنوعی از این برند به بازار عرضه شود. در گام نخست، مزدا ۳ سدان با قیمت حدودی ۲.۴ میلیارد تومان و مزدا CX-۳۰ با قیمت احتمالی ۲.۸ میلیارد تومان در اواخر شهریور ۱۴۰۳ روانه سامانه یکپارچه خواهند شد.

محمد کاظمی مدیرعامل شرکت آفتاب خودرو  در جمع خبرنگاران با اشاره به سفارش گذاری ۳ هزار خودرو مزدا از سوی این شرکت گفت:به زودی دو مدل خودرو مزدا برای عرضه در بازار ایران وارد خواهند شد و این واردات از طریق شریک تجاری این خودروساز ژاپنی در کشور چین و با تایید کمپانی مادر می باشد.

وی با بیان اینکه در پارت اول ۴۰۰ خودرو شامل مزدا ۳ و مزدا CX۳۰ تا پایان تابستان وارد کشور می شوند خاطر نشان کرد: این دو مدل مزدا با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی GDi به بازار کشور عرضه می شود.

وی مزدا های وارداتی را تولید کارخانه جوینت ونچر مزدا و چانگان در کشور چین اعلام کرد و متذکر شد: شرکت مزدا با اطلاع از توقف تولید در ایران حاضر به همکاری شد و مجوز فعالیت شرکت آفتاب خودرو برای واردات مزدا با تایید معاون سابق صنایع حمل و نقل وزارت صنعت صادر شد.

کاظمی در پاسخ به سوالی در زمینه چگونگی ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی مزدا گفت: در حال حاضر ۶ نمایندگی خدمات پس از فروش در استان های تهران، گیلان، خراسان رضوی، مازندران و بوشهر در زمینه ارائه ارائه خدمات پس از فروش راه اندازی کرده ایم  و بنا داریم تا ۱۰ نمایندگی دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ اضافه کنیم.

کاظمی همچنین از برنامه ریزی و مذاکرات این شرکت برای تولید خودروهای برقی مزدا در کشور نیز خبر داد.

امیر حکیمی مدیر فروش شرکت آفتاب خودرو، نیز در پاسخ به سوال دیگری در زمینه  قیمت در نظر گرفته شده برای ۲ محصول مزدا ۳ و مزدا CX۳۰ گفت: پیش بینی می کنیم که مزدا۳ با قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ تا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ایران عرضه شود و مزدا CX۳۰  نیز با حدود قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بازار آید.

درابتدای این نشست نیز محسن عارفی مدیر مارکتینگ آفتاب خودرو در خصوص تاریخچه پیدایش برند مزدا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شرکت مزدا سال ۲۰۰۱ جوینت ونچری با فورد و چانگان با هدف کاهش هزینه‌های تولید در چین منعقد کرده و آفتاب خودرو برای واردات و همکاری سراغ این بخش رفته است.

عارفی همچنین درباره سابقه شرکت آفتاب خودرو نیز گفت: این مجموعه در گذشته نمایندگی بزرگترین خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور بوده است و چندین نمایندگی در سراسر کشور داشته است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار