|

خودروی elo، جدیدترین کانسپت سیتروئن

خودروی elo، جدیدترین کانسپت سیتروئن

خودروی elo، جدیدترین کانسپت سیتروئن رونمایی شد.

به گزارش مملکت ما، در طول یک قرن و گذر دهه‌ها و سال‌ها، سیتروئن شاید تحولات گوناگون و فراز و فرودهای مختلفی را تجربه کرده باشد اما ذات و ماهیتش همواره با خلاقیت، ساختارشکنی و“تفکر خارج از چارچوب” پیوندی ناگسستنی داشته و دارد. 

تازه‌ترین جلوه‌گاه این روح خلاق و بازیگوش سیتروئن، کانسپت elo است؛ مینی‌ون یا MPV الکتریکی و ۴.۱ متری با ظرفیت حداکثر ۶ سرنشین (با چینش‌های مختلف و منعطف صندلی‌ها) که به روایت خود سیتروئن “آزمایشگاهی برای ایده‌‌‌پردازی و نوآوری‌”است و می‌توان آن را دنباله‌ای برای کانسپت oli در نظر گرفت [که در سال ۲۰۲۲ معرفی شده بود و در قیاس با رویکرد نرم و ملایم‌تر elo، طراحی بروتال‌تری داشت]. 

نمود تفکر خارج از چارچوب سیتروئن، حتی در نام‌گذاری خودرو نیز جلوه‌گر شده است؛ جایی که سه حرف تشکیل‌دهنده نام خودرو، مخفف حروف دوم واژه‌های play، rest و work هستند! این کلیدواژه‌ها همچنین عصاره‌ای هستند از شخصیت و تعهدی که سیتروئن برای این کانسپت تعریف و تبیین کرده؛ خودرویی که شریک و همراه تمامی لحظات و سناریوهای کاربری گوناگون کاربرانش باشد. 

در کنار سایر محصولات شاخصی که امسال با رنگ نارنجی عرضه و معرفی شده‌اند (گل سرسبدشان هم احتمالا آیفون۱۷ است!)، شاید رنگ نارنجی جذاب و چشمگیر انتخاب شده برای elo را نیز بتوان مُهر تایید دیگری دانست بر ترند شدن این رنگ و طیف‌های گوناگونش!  

در طراحی و توسعه کانسپت elo، سیتروئن دو شریک شاخص را در کنار خود داشته است؛ یکی کمپانی دکاتلون (Decathlon)، که تیم طراحی‌اش با ارائه‌ی تخصص و تجربه خود در زمینه‌ لوازم ورزشی و فعالیت‌های فضای باز، امکان تجسم ویژگی‌های جدید [و جسارت در به‌کارگیری متریال‌های نوآورانه] را برای تیم طراحی و مهندسی سیتروئن فراهم آوردند و دیگری، تایر سازی گودیر (Goodyear)که elo را روی تایرهای ویژه، هوشمند و جدیدش موسوم به “ Eagle Xplore “سوار کرده است. 

طبق ادعای گودیر این تایرها “تلفیقی از دیزاین پریمیوم  و عملکردپذیری سرسختانه” را ارائه می‌کنند و متکی بر فناوری SightLine هستند (در صورت مطلوب بودن فشار باد تایر، ال‌ای‌دی‌های تعبیه شده در هر رینگ به رنگ سبز می‌درخشند و در غیر این صورت، به رنگ قرمز در می‌آیند).

در تاریخ طراحی خودرو و تقریبا به صورت هر ساله، کانسپت‌های مفاوتی حول ایده‌های «طراحی ماژولار» «سبک-زندگی محوری»، «چند کاربری بودن» و "خانه‌ای روی چهار چرخ" معرفی می‌شوند که به ندرت رنگ واقعیت به خود می‌گیرند. باید دید که آیا سیتروئن elo هم سرنوشت مشابهی می‌یابد یا به لطف ژن خلاق و ذات ماجراجوی سیتروئن، به رویایی واقعی بدل خواهد گشت .

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار