|

۱۹۱۰ واحد مشاور املاک پلمب شده‌اند

۱۹۱۰ واحد مشاور املاک پلمب شده‌اند

رئیس پلیس اماکن گفت: ۱۹۱۰ واحد مشاور املاک پلمب شده است.

به گزارش مملکت ما ، سیدجواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت که تاکنون ۱۰ هزار و ۴۷۷ بازرسی از واحدهای مشاورین املاک در سراسر کشور انجام شده است و از این تعداد بازدید، تعداد واحدهای غیرمجاز و متخلف مشاور املاک پلمب شده معادل یک هزار و ۴۱ واحد است و میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و تشکیل پرونده برای واحدهای صنفی مختلف معادل ۶۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان برآورد شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که استان‌های مازندران، البرز و کرمانشاه در خصوص ساماندهی و کنترل بازار اجاره عملکرد مناسبی داشته‌اند.

سردار رحیمی، رئیس پلیس اقتصادی اظهار کرد: پلیس امنیت و پلیس اماکن در سرتاسر کشور تمام هماهنگی‌های لازم برای اجرای اهداف وزارت راه و شهرسازی را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس اماکن نیز در این نشست اعلام کرد که اتحادیه مشاوران املاک موظف است واحدهای صنفی بدون مجوز را شناسایی و اعلام کند و نیازی به مدت زمان ۱۵ روزه اخطار نخواهد بود و بنگاه‌های املاک مکلف هستند تا نسبت به اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

سادات در دومین جلسه قرارگاه مسکن با موضوع ساماندهی بازار املاک و مستغلات اظهار کرد: تعداد ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ توکن (امضای دیجیتال) برای مشاوران املاک صادر شده است (یک دفتر مشاور املاک می‌تواند بیش از یک توکن داشته باشد) و تعداد افراد و ۴۰ هزار و ۱۳۹ واحد فاقد توکن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک انجام شده است، افزود: ۱۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز قانونی پلمب شد و میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و تشکیل پرونده، معادل ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برآورد شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: لازم است تمام مشاوران املاک از طرف واحدهای خود بیمه شوند و حداقل مدرک دیپلم داشته باشند، همچنین مجوز داشتن این واحدهای صنفی از درگاه ملی ثبت مجوزها از الزامات ادامه فعالیت آن‌ها است‌. در ضمن باید تمام قراردادهای خرید، فروش و اجاره دارای کد رهگیری باشند.

سیدمهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان درباره واحدهای صنفی پلمب شده در اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال تا امروز توسط اتحادیه مشاوران املاک ۱۴۰۶ بازرسی انجام شده که ۱۵۷ بنگاه غیرمجاز از طریق اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی استان پلمب شده است. بنگاه غیرمجاز، بنگاهی است که پروانه نگرفته یا اقداماتی برای اخذ پروانه انجام نداده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار